- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

پاکسازی دو لکه نفتی در خلیج فارس

آلودگی جدید نفتی در خلیج فارس به عملیات پاک‌سازی گسترده نیاز دارد

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از مشاهده دو لکه نفتی در نزدیکی میدان نفتی ابوذر خبر داد و گفت: یکی از این منابع آلودگی نفتی شناسایی و مهار شده است و پاکسازی منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان بنادر و دریانوردی،«نادر پسنده» ضمن اعلام این خبر، افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطرار دریایی، دو لکه نفتی در نزدیکی میدان نفتی ابوذر مشاهده شد.

وی ادامه داد: با اطلاع و دریافت این خبر، شناور امدادی ناجی سازمان بنادر و دریانوردی برای ارزیابی و بازدید میدانی به محل اعزام شد که با همکاری مسوولان شرکت نفت فلات قاره ایران، بررسی کارشناسی لازم به عمل آمد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: همچنین با توجه به مشاهده دانه‌های تاربال نفتی که در روزهای اخیر در سواحل گناوه تا دیلم به طول حدود ۲۰ کیلومتر طول ساحل، پراکنده شده بود هماهنگی لازم با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پاکسازی سواحل منطقه از امروز (چهارشنبه) آغاز شده است.

پسنده با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از منابع آلودگی شناسایی و توسط تیم‌های تخصصی فلات قاره مهار شده است، گفت: تلاش برای شناسایی سایر منابع آلوده‌کننده ادامه دارد و در عین حال، کنترل آلودگی از طریق جمع‌آوری و نیز استفاده از حلال‌های شیمیایی در دستور کار قرار دارد.