- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

معترضان آمریکایی به دنبال ایجاد منطقه خودمختار در پورتلند

با ادامه تظاهرات ضد تبعیض‌نژادی و بی‌عدالتی در ایالات متحده، پلیس آمریکا امروز جمعه (۶٫۴٫۹۹) از تلاش معترضان ضد نژداپرستی برای ایجاد منطقه خودمختار در شهر پورتلند خبر داد.

پایگاه روزنامه «نیوزویک» در گزارشی به نقل از پلیس آمریکا گزارش داد که صدها نفر از معترضان ضد نژادپرستی در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» قصد ایجاد منطقه خودمختار را داشتند.

حدود یک ماه از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، می‌گذرد و با این وجود تظاهرات ضد نژادپرستی که در پی قتل وی به راه افتاده، همچنان ادامه دارد.

پلیس و نیرو‌های امنیتی از بخش‌های مختلف برای سرکوب این اعتراضات وارد عمل شده و خشونت بسیاری را در جریان این تظاهرات به کار بستند.

پیش از این معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.

تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهد که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

همچنین شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

اقدام معترضان در سیاتل مبنی بر اعلام منطقه‌ای خودمختار خشم دونالد ترامپ را در پی داشته و او تهدیداتی را در این خصوص مطرح کرده است.

او پیش از این نیز تظاهرکنندگان را آنارشیست‌های زشت خواند و تهدید کرد نیرو‌های ارتش را برای متفرق کردن معترضان در این محله از سیاتل، اعزام خواهد کرد.

شامگاه پنج‌شنبه (۹۹٫۴٫۵) ترامپ بار دیگر معترضان ضد نژادپرستی در شهر «سیاتل» را که اقدام به ایجاد منطقه خودمختار کرده‌اند، مورد حملات لفظی خود قرار داد و با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، این معترضان را «اراذل و اوباش» خواند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز معترضان را مورد انتقاد قرار داده و آن‌ها را «تروریست» توصیف کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان