- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

آمریکا: کشتی‌ها در تنگه هرمز و خلیج فارس فاصله خود با ناو‌های ما را رعایت کنند

نیروی دریایی ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار فاصله کشتی‌های خارجی با کشتی‌های نظامی این کشور در آب‌های بین المللی شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی دریایی ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار فاصله کشتی‌های خارجی با کشتی‌های نظامی این کشور در آب‌های بین المللی شد.

بر این اساس، در این بیانیه آمده است: در صورتی که شناور‌های خارجی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به فاصله ۱۰۰ ناو‌های جنگی آمریکا برسند با تدابیر تدافعی نظامیان ما مواجه خواهند شد.

ربکا رباریش، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین در این رابطه گفت: نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز درحال انجام ماموریت دریایی خود هستند و ما به دنبال تشدید تنش‌ها و درگیری نظامی نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم آنکه ما به دنبال درگیری نظامی نیستیم، اما فرماندهان ما حق دارند در مواقع ضروری از خود دفاع کنند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد اخطاریه جدید به شناور‌ها به معنای تغییر قوانین درگیری ارتش این کشور نیست.

در چند ماه اخیر به دلیل اقدامات تروریستی آمریکا در خاورمیانه، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن بالا گرفته است. دولت ترامپ می‌کوشد با پشتوانه تهدید نظامی، کارزار فشار حداکثری خود علیه مردم ایران را تشدید کند. پیشتر مقامات ایران بار‌ها تاکید کرده اند به دنبال جنگ نیستند، ولی در صورتی که آمریکا دست از پا خطا کند با واکنش تند نظامی تهران مواجه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان