- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

دادستان کل آمریکا پرونده تبانی «اوباماگیت» را مختومه اعلام کرد

دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که رئیس جمهور پیشین این کشور و معاون وی در رابطه با پرونده روسیه تحت بازجویی قرار نخواهند گرفت.

به نقل از اسپوتنیک، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز دوشنبه (۲۹/۲/۹۹) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که به عنوان بخشی از بازبینی پرونده روسیه، «باراک اوباما» و «جو بایدن» تحت بازجویی قرار نخواهند گرفت.

وی در این باره گفت: «درباره رئیس جمهور اوباما و معاون وی جو بایدن، با هر میزان دخالت آنها، بر مبنای اطلاعاتی که در اختیار دارم، انتظار ندارم که کار آقای دورهام [دادستان آمریکا] به بازجویی کیفری از این دو نفر بیانجامد».

شایان ذکر است که جان دورهام هدایت تیم تحقیقاتی در خصوص منابع و منشأ پرونده روسیه را برعهده دارد.

این درحالی است که پرونده تبانی مورد ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «اوباما گیت» به انتشار اخیر اسنادی اشاره دارد که مدعی هستند اوباما از تبانی وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی برای خلق یک جرم جهت پیگرد قانونی مشاور امنیت ملی او- جان فلین- و جاسوسی غیرقانونی از سایر اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ اطلاع داشته است.

اما ویلیام بار با استناد به یک رأی صادره دیوان عالی آمریکا گفت که میان سوء استفاده از قدرت و یک جرم فدرال تفاوت وجود دارد و اینکه نظام قضایی کیفری آمریکا برای حملات سیاسی حزب گرایانه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

گفتنی است که باراک اوباما به عنوان ۴۴ اُمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ فعالیت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر