- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

بورس دوباره صعودی شد

شاخص کل در بازار بورس دیروز (دوشنبه۲۹٫۲٫۱۳۹۹) ۲۶ هزار و ۷۲۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۹۹۵ و ۱۸۴ هزار واحد رسید.

بر اساس معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با هفت هزار و ۷۹۳ واحد افزایش به ۳۱۴ هزار و ۴۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و ۱۶۴ واحد رشد به ۲۰۸ هزار و ۴۰۶ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۳۳ هزار و ۹۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۲۱۳ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۹۳۲ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۳۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۲۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۳۲ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۸۹۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۰۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۵۳ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۲۰۷ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۵ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۳۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود. برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۸۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۸۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۲۳۵ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۲ هزار و ۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نماد‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند. همچنین نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت شیراز (شرای)، اعتباری ملل (وملل)، توکاریل (توریل)، گروه کارخاجات صعتی تبرک (تبرک)، نفت ایرانول (شرانل) و سیمان لار سبزوار (سبزوا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع:خبرگزاری دانشجو