- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

مقامات نفت تگزاس پیشنهاد کاهش تولید نفت را پس گرفتند

کمیسر کمیسیون راه آهن تگزاس،یک روز قبل از اینکه کمیسیون او در مورد پیشنهاد کاهش تولید نفت این ایالت رای گیری کند، طرح خود را کنار گذشت.

مقامات نفت تگزاس پیشنهاد کاهش تولید نفت را پس گرفتند [۱]

 به نقل از رویترز، یک مقام بخش انرژی تگزاس که مقامات این ایالت را برای ۲۰ درصد کاهش تولید تحت فشار گذاشته بود، پس از اینکه نتوانست حمایت سایر کمیسرهای کمیسیون راه آهن تگزاس را به دست آورد، این پیشنهاد را کنار گذاشت. این کمیسیون صنعت نفت و گاز تگزاس را تنظیم می کند.

تقاضای جهانی انرژی در بحبوحه محدودیت های به وجود آمده برای سفر و کسب و کار به خاطر شیوع ویروس کرونا و عرضه بیش از حد نفت شیل و پایان قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش کاهش یافته است.

این اختلال های به وجود آمد باعث شد رایان سیتون، کمیسر کمیسیون راه آهن تگزاس ماه گذشته درخواست کاهش تولید این ایالت را برای اولین بار طی ۵۰ سال گذشته مطرح کند. وی این ایده را در توییتر و تلویزیون بیان کرد و از سایر کمیسر ها خواست کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت این ایالت را تصویب کنند. این پیشنهاد مورد استقبال محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه قرار گرفت.

ولی سیتون، یک روز قبل از اینکه کمیسیون او در مورد این پیشنهاد رای گیری کند، طرح خود را کنار گذشت. شرکت های کوچک و بزرگ آمریکایی مانند چورون،اکسون موبیل و اکسیدنتال پترولیوم همین حالا هم طرح هایی برای کاهش صدها هزار بشکه در روز از تولید نفت شیل دارند که قبل از هرگونه اقدام دولتی برنامه ریزی شده است.

سیتون در یک مصاحبه گفت:« این کار دیگر فایده ای ندارد. کاری که باید ۶ هفته پیش انجام می دادیم، حالا آنطور که باید تاثیرگذار نیست. در بین سه کمیسر کمیسیون ما رهبری برای انجام این کار وجود نداشت».

تگزاس بزرگترین ایالت تولید کننده نفت آمریکاست و حدود ۵٫۴ میلیون بشکه در روز تولید دارد. تولید این ایالت در سال گذشته ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به حدود ۴۱ درصد کل تولید نفت آمریکا رسید.

پیشنهاد کاهش تولید سیتون مورد حمایت شرکت های نفت پارسلی انرژی و پایونیر نچرال ریسورسز قرار گرفت ولی شرکت های بزرگ مثل اکسون موبیل، چورون و اکسیدنتال پترولیوم با آن مخالف بودند.