- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

ایجاد بدهی برای سال‌های آینده در بودجه ۹۹/ ابهام‌ در حوزه درآمدهای نفتی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: دولت برای تراز کردن بودجه در حوزه درآمدی اقدام‌های بسیار غیرکارشناسانه‌ای را انجام داده است.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایه سنگین انتخابات بر سر بودجه ۹۹ قرار دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌هایی به دولت بر اصلاح ساختار بودجه تاکید کردند، اما لایحه‌ای که به عنوان بودجه کل کشور در سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، چیزی نیست که توقع می‌رفت.

کسری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۹

وی با بیان اینکه کسری حداقل ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه را به صراحت مشاهده می‌ شود،  ادامه داد: دولت ۹ ماه کشور را معطل کرد تا اصلاح دقیقی در بودجه صورت دهد، لایحه‌ای که به مجلس آمده نه تنها اصلاح ساختاری در آن صورت نگرفته، بلکه درآمدهای پیش‌بینی شده هم از پایداری لازم برخوردار نیست.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت برای تراز کردن بودجه در حوزه درآمدی اقدام‌های بسیار غیرکارشناسانه‌ای را انجام داده اظهار کرد: فروش ۸۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه که دولت در لایحه بودجه در نظر گرفته در واقع یعنی ایجاد بدهی در سال‌های آینده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت همچنین در لایحه بودجه فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی را جز درآمدهای عمومی محاسبه کرده که در شرایط کنونی اصلا امکانش را نداریم که چنین اقدامی را انجام دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت برداشت ۳۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی غیر از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلاری را که پیش از این در نظر گرفته بود در محاسبات خود آورده در حالی که عددی که برای فروش نفت در لایحه پیش‌بینی‌ شده با ورودی آن برابر نیست.

به گفته نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۹۹ نشان می‌دهد دولت برای آنچه در لایحه تدوین کرده کار کارشناسی انجام نداده است.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ نه تنها برای اصلاح ساختار کاری صورت نگرفته، بلکه ابهامات بیشتری در لایحه امسال مشاهده می‌شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی کشور،  بررسی بودجه نیاز به آرامش و فضای استدلال دارد که بررسی آن به بعد از انتخابات مجلس موکول شد.