- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

قدرت خرید مردم با استفاده از “کالابرگ الکترونیک” حفظ می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در صورتی که دولت از کالابرگ الکترونیک برای تامین کالای اساسی استفاده کند، قدرت خرید مردم حفظ می‌شود.

محمدحسین فرهنگی (عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) با اشاره به راهکارهای حفظ قدرت خرید مردم پس از افزایش قیمت بنزین، گفت: مجلس در تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۸ مقرر کرد؛ دولت کالاهای اساسی را از طریق کارت‌های الکترونیکی و شارژ آنها تامین کند؛ اما دولت به جای استفاده از کارت‌های الکترونیک، یارانه معیشتی به مردم پرداخت کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار دولت با آنچه در قانون بودجه سال ۹۸ مصوب شد، متفاوت است، افزود: اگر کالای اساسی موردنیاز مردم مانند مواد پروتئینی، شوینده و… تامین شود قدرت خرید جامعه حفظ خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کوپنی شدن فساد ایجاد می‌کند، اظهار کرد: توزیع کالای اساسی با کالابرگ الکترونیکی تصمیم موقتی و یک ساله بود که دولت از انجام آن سرباز زد، بنابراین نمی توانست منجر به فساد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درپاسخ به این پرسش که آیا در بودجه ۹۹ دولت را ملزم به توزیع کالای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک می‌کنید، اضافه کرد: در بودجه ۹۸ نیز دولت ملزم به اجرای این سیاست بود که آن را اجرا نکرد. باید دید مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه ۹۹ چه تصمیم می‌گیرد و آیا دولت آن را اجرایی خواهد کرد یا همانند سال جاری از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می کند.