- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

​​​​​​​افت قیمت نفت با ادامه رکود در اقتصاد جهانی

جنگ تجاری یا همان دعوای تعرفه‌ای بین آمریکا و چین،‌ بر سر اقتصاد جهان سایه انداخته است. این دو کشور در مجموع ۴۰ درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارند و کاهش تولید در این دو کشور می‌تواند کل اقتصاد دنیا را با چالش روبرو کند.

بر همین اساس است که ادامه‌دار بودن این جنگ و عدم دستیابی به راه حلی سبب شده تا پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان کمتر از قبل شده و حالا به پایین‌ترین میزان در ۱۱ سال گذشته برسد.

پایین‌آمدن رشد اقتصادی اولیت تاثیر را بر بازار نفت می‌گذارد و با کاهش تقاضا،‌ زمینه را برای کاهش بیش از پیش قیمت طلای سیاه فراهم می‌آورد.

به همین دلیل قیمت هفتگی نفت با ۱.۵ درصد کاهش همراه شد تا امیدها برای بازگشت قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار کمرنگ‌تر از گذشته شود.

یا این کاهش ۱.۵ درصدی،‌ نفت برنت از ۶۰ دلار و ۳۷ سنت در روز دوشنبه به ۵۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز که ۱.۵ درصد از ارزش خود را در هفته گذشته از دست داد، از ۵۴ دلار و ۷۰ سنت به ۵۳ دلار و ۸۷ سنت سقوط کرد.

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرده که با افزایش منازعات در سطح جهان، رشد اقتصادی به کمترین سطح خود از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است.

کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان پس از آن تشدید شده است که آمریکا و چین هنوز به توافقی برای برون‌رفت از جنگ تجاری دست پیدا نکرده‌اند.