- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

تولید میدان آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید

تورج دهقانی میدان نفتی آذر را ازجمله مهمترین میادین نفتی مشترک کشور برشمرد و گفت: توسعه این میدان مشترک نفتی از حدود ۲ سال پیش آغاز شده است و طی ۲ سال گذشته تولید نفت قابل قبولی را برای کشور فراهم آورده است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه ای که در زمینه ی حفاری چاهها در این میدان مشترک شاهد بوده ایم ساخت و راه اندازی تأسیسات این میدان و تأسیسات واحد فرآورشی مرکزی در دستور کار و در حال انجام میباشد و امیدواریم با تلاش همکاران شرکت مهندسی و توسعه نفت و همچنین نظارت و کنترل مستمر در این راستا، شاهد افزایش ۳۰ هزار بشکه ای در طرح توسعه میدان نفتی آذر تا پایان سال جاری باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۸ حلقه چاه تولیدی در میدان نفتی آذر حفاری شده است و این چاهها تقریباً آماده ی تولید میباشند. وی خاطرنشان کرد، گلوگاه تولید از این چاههای حفاری شده مستلزم تکمیل واحد فرآورشی مرکزی می باشد و ابراز امیدواری کرد، با تکمیل هر چه سریعتر واحد فرآورشی مرکزی این افزایش تولید محقق گردد.

تورج دهقانی گفت: با توجه به برنامه ریزیهایی که در این میدان صورت گرفته است، مقرر شده است که بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص، واحدهای مختلف مرکز فرآورش بنا به اولویت به مرحله ی تکمیل و بهره برداری برسند.

وی افزود: بکارگیری حداکثری از توانمندی نیروهای بومی و پیمانکاران داخلی و استفاده از تولیدات داخلی، ازجمله اقداماتی است که در مسیر توسعه در طرح آذر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در پایان بیان داشت: با تکمیل کلیه واحدهای فرآورش تا پایان سال جاری همه ی چاههای حفاری شده در میدان نفتی آذر وارد مدار تولید خواهند شد و توان تولید ۶۵ هزار بشکه ای از این میدان مشترک نفتی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.