- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

چشم‌انداز اقتصادی سال آینده امیدبخش است

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که پیش از این نفت را زیر ۴۰ دلار می‌فروختیم، اما اکنون بالای ۶۰ دلار برای هر بشکه به فروش می‌رسد، گفت: سال بهتری را از نظر اقتصادی پیش رو خواهیم داشت.

 محمدباقر نوبخت، امروز (شنبه، ۱۹ اسفندماه) در حاشیه همایش رؤسای پلیس راهور با تاکید بر این‌که سال آینده از لحاظ اقتصادی وضع بهتری خواهیم داشت، گفت: پیش از این نفت را زیر ۴۰ دلار می‌فروختیم، اما اکنون بالای ۶۰ دلار به فروش می‌رسد، در حالی که به طور میانگین عملکرد ما ۵۱ دلار برای هر بشکه است که با پیش‌بینی‌های ما سال بهتری را از نظر اقتصادی پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که برنامه‌ها طوری تنظیم شده است که بر اساس منابع درونی پیش برود، افزود: چشم‌انداز اقتصادی سال آینده کشور امیدبخش است و بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک‌های بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: پرداخت حقوق و عیدی‌ها از ۱۵ بهمن‌ماه آغاز شده و ظرف روزهای آینده حقوق را کامل پرداخت می‌کنیم.

نوبخت عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر در دست توزیع داریم.