- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

ایران در تلاش برای خروج لاشه سانچی است؛ بهانه‌تراشی‌های جدید رجال درمورد واقعیت سانچی

 

جعبه سیاه سانچی تا فردا بازگشایی می‌شود؛ جعبه سیاهی که نور امید برای فهمیدن علت حادثه سانچی ایجاد می‌کند؛ گرچه خدمه سانچی هرگز بازنمی‌گردند اما همه کسانی که از حادثه سانچی دردمند و متاثر شدند، حق دارند بدانند چه اتفاقی برای خدمه و نفتکش ایرانی در آبهای چین افتاده است.

به گزارش خبرنگار پالایش «انرژی امروز»، مقرر است بازگشایی جعبه سیاه که در شانگهای پلمب است، با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و نماینده کارخانه سوئدی سازنده VDR فردا صورت گیرد اما کاپیتان محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش از قبل به استقبال همه شرایط رفته و این گمانه‌زنی‌ها را با اذهان عمومی به عنوان سخنگو اینگونه درمیان گذاشته است که «با توجه به شدت حادثه و حرارت بسیار زیاد ایجادشده در محل سانحه سانچی، ممکن است به جعبه سیاه نفتکش آسیب وارد شده باشد و بنابراین روز دوشنبه مشخص خواهد شد که آیا اطلاعات این جعبه قابل استخراج هستند یا نه».

ایران کشور نفتخیز است؛ بودجه کشور با اتکا به درآمد صادرات نفت، گاز و میعانات نوشته می‌شود، افتخار کشور، میزان صادرات نفت و میعانات است. مدعی هستیم که از نظر مهندسی توان علمی بالایی در کشور داریم اما جالب است تا حادثه‌ای پر از ابهام برای نفتکش ایرانی رخ می‌دهد آقایان چنان از شرایط کشتی و امکانات آن سخن می‌گویند که گویی میعانات و مواد اشتعالزا را بار یک کشتی معمولی کرده‌اند! مسلما انتظار می‌رود که وقتی میعانات از طریق یک نفتکش حمل می‌شود، شرایط جعبه سیاه نیز به گونه‌ای طراحی شده باشد که هنگام چنین حوادثی ـ که اتفاقا در همین حوادث پرابهام و عجیب، جعبه سیاه پراهمیت ترین است و نقش ماهیتی خود را ایفا می‌کند ـ در امان بماند.

با توجه به ابهامات بسیار ایجاد شده در اذهان عمومی پس از حادثه سانچی، چه خوب می‌شود که برای حفظ اعتبار باقی‌مانده دولت، اطلاعات جعبه سیاه قابل استخراج باشد.

از سوی دیگر مقرر است مطالعه کشتی کریستال چینی هم به طور همزمان با رمزگشایی جعبه سیاه سانچی انجام شودم.

اکنون ایران در تلاش است تا درصورت امکان با توجه به اطلاعات بدست آمده از ربات ارسال شده، جنازه سانچی را از دریا خارج کنند