- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

کلیات لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد

کلیات لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

علی‌اصغر یوسف نژاد، از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: انضباط مالی در بودجه ۹۷، شفافیت بودجه، تمرکززدایی، صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری و واقعی شدن هزینه‌ها، کاهش ردیف‌ها در بودجه که از ۳۳۷ ردیف از بودجه سال ۹۶ به ۱۳۸ ردیف در بودجه سال ۹۷ کاهش یافته است از جمله مباحث مطرح شده توسط موافقان لایحه بودجه سال ۹۷ بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، کاهش اعتبارات متفرقه از ۲۰ درصد به ۱۱,۸ درصد، استفاده از بازار سرمایه و بخش خصوصی در تولید و اشتغال، توجه به آب، محیط زیست، حمل و نقل ریلی و بافت فرسوده از جمله مباحث دیگر توسط موافقان به عنوان نقاط مثبت بودجه برشمرد.

وی با بیان این‌که کلیات بودجه رای قابل ملاحظه و قابل قبولی در کمیسیون تلفیق کسب کرد، ادامه داد: کمیسیون تلفیق از عصر دیروز (یکشنبه، ۱۰ دی‌ماه) وارد جزئیات، ردیف‌ها و تبصره‌های بخش درآمدی بودجه می‌شود و پیشنهاد کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان در کمیسیون مطرح می‌شود.

یوسف نژاد عنوان کرد: دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسان، مراکز علمی، اقتصاددانان و افرادی که نسبت به بودجه اظهار نظر کرده‌اند و حتی نگرانی‌هایی که جامعه در بعد اشتغال و تولید دارد مدنظر دقیق قرار می‌گیرد و بهترین و واقع بینانه‌ترین بودجه به صورت حکم کمیسیون تلفیق به صحن علنی ارائه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ به موضوع حامل‌های انرژی نیز اشاره و تصریح کرد: تصمیم‌ها در کمیسیون تلفیق به گونه‌ای خواهد بود که نفع، سود و مصلحت مردم مدنظر قرار گیرد و به قشرهای کم درآمد آسیبی نرسد.