- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

طرح‌های عظیم گازرسانی در خراسان رضوی فردا به بهره‌برداری می‌رسد

طرح‌های عظیم گازرسانی در خراسان رضوی فردا به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: پروژه‌های عظیم گازرسانی در خراسان رضوی در بخش‌های صنعتی و خانگی با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری (چهارشنبه، ششم دی‌ماه) به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا عراقی گفت: بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز تقویتی اسفراین- نقاب- جغتای به طول ۸۴ کیلومتر به منظور تقویت خط انتقال گاز در جنوب استان خراسان رضوی و گازرسانی به بخش‌های صنعتی استان و به‌ویژه گازرسانی به مجتمع فولاد سبز‌وار، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تربت‌حیدریه – کاشمر

وی افزود: افزون بر بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز تقویتی اسفراین- نقاب- جغتای، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی ۱۶ اینچ تربت‌حیدریه- کاشمر به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان که از حوالی شهر تربت‌حیدریه آغاز شده است و تا ایستگاه تقلیل فشار (CGS) کاشمر ادامه دارد، با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف‌کنندگان جدید آغاز می‌شود.

گازرسانی به شهر همت‌آباد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز ۵۲ کیلومتری همت آباد – بار در استان خراسان رضوی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

عراقی طول خط انتقال یادشده (از ابتدای خط تا شهرستان همت‌آباد) را در فاز نخست، ۱۳ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خط انتقال به قطر ۱۰ اینچ از خط لوله گاز ۱۲ اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر ۱۵۸ منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت‌آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان این‌که هم اکنون حدود ۳۰ کیلومتر از کل پروژه، لوله‌گذاری شده، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت‌آباد، امیرآباد، بار و غیره بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش کارکنان، فاز نخست آن به زودی افتتاح می‌شود تا اهالی همت‌آباد، امسال زمستانی گرم را سپری کنند.

آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲۷ روستا

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: همزمان با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲۷ روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در یکی از روستاهای بخش رضویه به نمایندگی دیگر روستاهای استان آغاز خواهد شد.

به گفته عراقی، ۱۸۰ روستا در استان خراسان رضوی به شبکه گاز طبیعی کشور متصل و مردم این روستاها در زمستان امسال، از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، این در حالی است که همزمان با بهره‌برداری از این خطوط انتقال گاز و نیز گازرسانی به پایتخت فیروزه ایران، مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های گازرسانی به ۱۴۷ روستا نیز در دیگر بخش‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار مشترک شهری و روستایی گاز طبیعی است.