- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

برنامه توانمندسازی اتاق‌های استانی اجرا می‌شود

نشست مسئولان دفاتر حوزه ریاست اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور به همت معاونت استان‌ها در محل اتاق ایران در حال برگزاری است و تا حوالی ساعت ۱۷ ادامه دارد.

برنامه توانمندسازی

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران به‌عنوان یکی از سخنرانان این نشست، از برنامه اتاق ایران برای توانمندسازی اتاق‌های استانی خبر داد که بر اساس آن قرار است با همکاری یک شرکت کارشناسی، عملکرد و وضعیت اتاق‌های استانی ارزیابی شود و نقاط مثبت و منفی هر یک از اتاق‌ها به مسئولان آن اطلاع‌رسانی شود.

کاشفی، با تاکید بر اینکه اتاق ایران در این برنامه به دنبال درجه‌بندی اتاق‌ها نیست، گفت: قصد اصلی ما از این کار این است که هر اتاق به‌صورت کارشناسی از مزیت‌ها و کاستی‌های خود مطلع شود و بتواند ضمن اینکه در حوزه‌های دارای قوت به دیگر اتاق‌ها کمک می‌کند، نقاط ضعف خود را نیز با کمک اتاق‌های توانمند در آن حوزه برطرف کند.

به گفته او، هدف اصلی در این برنامه، رساندن توانمندی و اثرگذاری اتاق‌های استانی در یک دوره حدوداً ۲ساله به وزن قابل قبولی است که بتواند ضامن ایفای نقش اصلی آنها در حل مشکلات اعضا در حوزه اقتصاد باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه خطاب به مسئولان دفاتر حوزه‌های ریاست اتاق‌های سراسر کشور، گفت: شما ۴ مأموریت خطیر در مسئولین خود بر عهده دارید که می‌تواند هماهنگی در اتاق‌ها و رضایت اعضا از عملکرد اتاق را دستخوش تغییر کند.

کاشفی ایجاد الفت بین اعضا و هیات نمایندگان اتاق‌ها با رئیس و هیات رئیسه را از ماموریت‌های اصلی مسئولان دفاتر حوزه ریاست عنوان کرد و افزود: ایجاد ارتباط بهینه و مساعد بین روسا و ارباب‌رجوع، ایجاد نظم و هارمونی در امور مربوط به اتاق و همچنین پیگیری امور اتاق از دیگر ماموریت‌های مسئولان دفاتر روسای اتاق‌های استانی است.

در نشست مسئولان دفاتر حوزه ریاست اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، سید جواد زمانی، معاون امور استان‌های اتاق ایران و علیرضا اشرف، دبیر کل اتاق ایران نیز سخنرانی کردند.

زمانی، معاون استان‌های اتاق ایران ضمن برشمردن ویژگی‌های یک مسئول دفتر کارآمد، از حضار تقاضا کرد با تداوم انجام بهینه مسئولیت‌های خود، امکان ارتقای اتاق‌های استانی و اتاق ایران را فراهم کنند.

اشرف، دبیر کل اتاق ایران نیز در سخنرانی خود با بیان اینکه مدیران موفق همیشه مسئول دفتر کارآمد و حرفه‌ای داشته‌اند، تاکید کرد: شرط اول موفقیت مسئولان دفاتر در هر سازمان و تشکلی، علاقه‌مندی او به این حرفه و داشتن جوهر این کار است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست، جلسه نخست کارگاه آموزشی برای ارتقای مهارت‌های مسئولان دفاتر روسای اتاق‌های سراسر کشور آغاز شد.

طبق برنامه زمان‌بندی نشست، دو جلسه دیگر از این کارگاه‌های آموزشی نیز بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد که بخشی از آن به آموزش مهارت‌های کاربردی Excel اختصاص خواهد داشت.