- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

رئیس جمهوری: احداث خط لوله گاز از زاهدان به زابل به‌زودی آغاز می‌شود

رئیس جمهوری با بیان این‌که احداث خط لوله گاز از زاهدان به زابل به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: این خط لوله به شکلی طراحی و اجرا خواهد شد که گاز منتقل شده کفاف استفاده در صنایع را نیز بدهد و از مهرماه سال آینده گاز به زابل خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی که امروز (شنبه، ۱۱ آذرماه) به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جمع مردم زابل گفت: سیستان و بلوچستان در مرز مشترک و مرز آبی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، پاکستان و عمان قرار گرفته و محل اتصال ایران به سه کشور مهم منطقه است، سه کشوری که امروز روابط ما با آنها از هر زمان دیگر بهتر است.

رئیس جمهوری افزود: سیستان و بلوچستان سرزمین پهلوانان و دلاوران است که توسعه شرق کشور از این منطقه آغاز می‌شود و همه تلاش دولت یازدهم این بود که کمبودهای انباشته تاریخی در سیستان و بلوچستان تا حد امکان جبران شود.

وی با اشاره به وعده دولت یازدهم در سال ۹۳ برای روشن کردن مشعل گاز در زاهدان، تصریح کرد: وقتی در سال ۹۳ این وعده را به مردم زاهدان دادیم، برخی‌ اظهار تعجب کردند، اما وقتی آمدیم و مشعل گاز را در زاهدان روشن کردیم، دل مردم نیز از آن روشن شد، به بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها دستور دادم به هر خانه‌ای در زاهدان برای لوله‌کشی گاز ۲ میلیون تومان وام بدهند تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

روحانی با اعلام این‌که احداث خط لوله گاز از زاهدان به زابل به‌زودی آغاز خواهد شد، عنوان کرد: این خط لوله به شکلی طراحی و اجرا خواهد شد که گاز منتقل شده کفاف استفاده در صنایع را نیز بدهد، همچنین از مهرماه سال آینده گاز به زابل خواهد رسید، از استاندار نیز می‌خواهم اجرای این پروژه را پیگیری کند و اگر مشکلی در مسیر اجرای آن بود به طور مستقیم با من برای حل و فصل آن در ارتباط باشد.

رئیس جمهوری با بیان این‌که بزرگترین بندر تجاری کشور در آینده، بندر چابهار خواهد بود، گفت: این بندر، سیستان و بلوچستان را به آسیای مرکزی و افغانستان متصل خواهد کرد و تنها بندر اقیانوسی ایران است.