- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

مسئولیت شرکت ملی گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی سنگین‌تر است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از سلامت شبکه انتقال و گازرسانی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: کار شرکت ملی گاز برای وصل دوباره گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی دشوارتر است.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی ضمن عرض تسلیت به مردم کرمانشاه و خانواده‌های مصیبت دیده، درباره اقدام‌های شرکت ملی گاز در مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: پس از وقوع این حادثه کار شرکت ملی گاز از دیگر شرکت‌های خدماتی سخت‌تر بود زیرا گازرسانی که به صورت استاندارد راه اندازی شده بود متوقف شد و اکنون باید با طی مراحلی دوباره وصل شود، این در حالی است که ما با منازل خالی و تخریب شده روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شبکه گازرسانی با مشکلی مواجه نشده اما در بسیاری از ساختمان‌ها شبکه های داخلی خانگی از بین رفته است، حتی اگر ظاهر شبکه نیز سالم باشد ممکن است در داخل منازل با نشتی گاز روبه‌رو شویم به همین دلیل هنگامی که بخواهیم گاز هر خانه را از پشت علمک به داخل خانه وصل کنیم باید نمایندگان سازمان نظام مهندسی نیز حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز از تشکیل تیم‌های عملیاتی در بخش‌های نشت‌یابی، تعمیرات نشت یابی، مشخص کردن علت تخریب و تیم اصلاح خرابی‌ها خبر داد و اظهار کرد: در هر کدام از این گروه‌ها، نمایندگانی از استان‌های معین ایلام، آذربایجان غربی، اصفهان، اراک و لرستان حضور یافته‌اند.

عراقی با بیان اینکه بیشترین میزان تخریب در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی رخ داده ، ادامه داد: گاز خانه‌هایی که قابلیت استفاده از گاز طبیعی را داشته باشند وصل می‌شود اما خانه‌هایی که تخریب شده‌اند و علمک آنها نیز از بین رفته بعید است به زودی بتوانند از گاز بهره مند شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر سلامت خطوط انتقال گاز و شبکه گازرسانی، درباره پالایشگاه گاز ایلام توضیح داد: این پالایشگاه دچار یک تخریب بسیار جزئی شده بود به همین دلیل آن را از خط خارج کردیم اما عصر دیروز فعالیتش ازسرگرفته شد و گاز منطقه را تامین می کند.