- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

مشارکت چین و روسیه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی

شرکت روسنفت روسیه و یک شرکت چینی قصد دارند تا بطور مشترک یک مجتمع جدید پتروشیمی درجنوب چین بسازند.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت روسنفت (Rosneft) روسیه از توافق با شرکت خوشه ای و خصوصی سی ای اف سی (CEFC) چین به منظور بررسی امکان ساخت یک مجموعه پتروشیمی در جنوب چین خبر داد.
قرارداد یاشده به تقویت بیشتر همکاری های راهبردی میان سی ای اف سی و روسنفت می انجامد. سی ای اف سی در ماه سپتامبر امسال طی قراردادی به ارزش ۹ میلیارد دلار، ۱۴٫۲ درصد از سهام این شرکت روسی را خریداری کرد.
بر اساس این گزارش شرکت روسنفت و سی ای اف سی، در حاشیه معاهده سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) در ویتنام، توافقنامه ای را با هدف مشارکت در پیشبرد یک رشته مطالعات اولیه به منظور بررسی امکان احداث یک مجموعه پتروشیمی در یکی از شهرهای بندری استان هاینان چین به امضاء رساندند.
روسنفت عنوان کرد: در طول این بررسی ها، جنبه های فنی، تجاری و اقتصادی این پروژه در قالب تیم های مطالعاتی مشترک ارزیابی می شود.
این شرکت افزود: ما همچنین مشترکا به بررسی راه های تامین طولانی مدت خوراک اولیه برای مجموعه پیشنهادی می پردازیم.
شبکه تجارت چین (China Business Network) به نقل از یک مقام اجرایی س ای اف سی جمعه هفته گذشته عنوان کرد: دو شرکت توافق کرده اند تا یک مجموعه پتروشیمی جدید را راه اندازی کنند. مجموعه یادشده از خوراک گاز مایع (ال پی جی) و میعانات گازی برای تولید محصولات پتروشیمی استفاده می کند.