- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

پایان خاموشی کرمانشاه تا ظهر

مدیر بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد: برق بخش مرکزی سر پل ذهاب تا ظهر وصل می‌شود و مشکل برق ناشی از وقوع زلزله رفع می‌شود.

میثم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، لحظاتی پیش، با اشاره به حضور خود در پست برق سر پل ذهاب و تلاش برای رفع مشکل خاموشی، گفت: مشکل قطعی برق در قصر شیرین و سایر مناطق، حل شده و برق سر پل ذهاب نیز تا ظهر وصل می‌شود.

به گزارش انرژی امروز، آرش کردی، مدیرعامل توانیر نیز پیشتر با اشاره به انجام امدادرسانی برق در کمترین زمان ممکن، اظهار کرده بود که منطقه غرب کشور به طور کلی تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود و در اولین فرصت پس از وقوع زلزله ، با تلاش های صورت گرفته توسط اکیپ های عملیاتی ، پایداری شبکه برق حاصل شد.

وی بر تمرکز فعالیت در استان کرمانشاه و در حوزه شهرهای ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب تاکید کرد.

همچنین مسعود صادقی، مدیرکل دفتر نظارت برتوزیع توانیر نیز گفت: بیشترین میزان خاموشی ها و مشکلات به وجود آمده در شبکه های برق سرپل ذهاب و قصر شیرین رخ داده بود. برخی روستاها به دلیل شدت زیاد زمین لرزه، دچار آسیب های بیشتری شده است که برای رفع مشکلات شبکه مناطق مذکور، هماهنگی ها جهت تسریع عملیات با دستگاه های استانی انجام گرفت.

بر این اساس، درپی وقوع این زمین لرزه، کلیه شرکت های تابعه در استان های کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و استان های معین به حالت آماده باش درآمده اند. کلیه شرکتهای تابعه در استان های کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و استان های معین ظرف ۲۴ ساعت در حال آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به اعزام نیرو به هر کدام از مناطق، آمادگی کامل وجود داشته باشد.