- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

آب کافی برای مهار آتش رگ سفید تامین شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، با حضور در لوکیشن های A و C، محوطه استخر ۱۳۰ هزار بشکه ای، بازدید و مراحل نهایی راه اندازی موتور پمپ های فایرفایتینگ، احداث رینگ آب آتش نشانی و لوکیشن استقرار مخازن سیال حفاری و سیمان را مورد بررسی قرار داد.


به گزارش انرژی امروز، بیژت عالی پور با اشاره به تکمیل اتصالات موتور پمپ ها و یکی از دو خط لوله ۱۴ اینچ ۱۲۰ متری، اظهار امیدواری کرد با توجه به اب گیری کامل استخر ۱۳۰ هزار بشکه ای، راه اندازی آزمایشی و تست پمپ ها و خطوط لوله مربوط به رینگ آب آتش نشانی طی یکی دو روز آینده انجام و امکانات آب افشانی و ایجاد پوشش آب بطور کامل آماده شود.
وی پیشرفت ۷۰ درصدی احداث محوطه مخازن سیال حفاری و سیمان را جهت انجام عملیات Top Kill رضایت بخش ارزیابی کرد و در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار دو دستگاه اتی واگن در نزدیکی دهانه چاه اشاره کرد و افزود: از اتی واگن هایی که فردا مستقر می شوند، جهت برداشت موانع روی دهانه چاه استفاده خواهیم کرد تا دسترسی کامل به آن محل محقق گردد.
رییس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید در ادامه اذعان داشت: از آنجایی که احتمال بارندگی در برنامه ریزی عملیات پیش بینی شده بود، نگرانی خاصی بابت جاده های جدید الاحداث اطراف چاه وجود ندارد.
وی افزود: بیش از چهار جاده اعم از جاده دسترسی به چاه، دسترسی به استخر، جاده بین استخر و محوطه غربی چاه و تعریض جاده اصلی چاه ۱۴۷ در چند روز گذشته انجام شده و شن ریزی این جاده ها و دیگر راه های دسترسی نیز در حال انجام است تا در صورت بارندگی، عملیات با مشکل مواجه نشود.
عالی پور ساختار سنگی منطقه رگ سفید را نامتعارف دانست و ضمن تاکید بر محکم سازی همه لوکیشن ها، گفت: در بازدید امروز مقرر شد ورودی لوکیشن C یعنی محل حفر چاه امدادی اول، تعریض گردد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان ضمن حصول اطمینان از مهیا بودن همه امکانات اجرایی شرکت اعم از تجهیزات، ماشین آلات سبک و سنگین، انباشت آب کافی و خدمات مورد نیاز جهت تسریع عملیات، افزود: کلیه نواقص احتمالی را مرتفع خواهیم کرد تا در زمان استقرار دکل های حفاری، هیچگونه کار اجرایی ناتمامی وجود نداشته باشد.