- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

ارتباط پیوسته شرکت‎های نفتی به ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت کمک می‎کند

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت ارتباط پیوسته شرکت‎های نفتی به منظور ارتقای زنجیره ارزش در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا، سیدصالح هندی مدیر اکتشاف در نشست تخصصی ماهنامه اکتشاف و تولید با بیان این مطلب افزود: لازم است افزون بر ارتباط پیوسته، تبادل اطلاعات در شرکت‎ها به راحتی صورت پذیرد تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شده و ارزش‌افزایی در این صنعت را در تمام زنجیره‌ها شاهد باشیم.

وی با اشاره به تاریخچه طرح موضوع ارزش افزوده در تولید و کسب‌و‌کار و با تفکیک فعالیت‌های یک بنگاه تولیدی به ۲ بخش فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های پشتیبانی گفت: به نظر می‌رسد در ابتدای امر باید نسبت به آسیب‌شناسی زنجیره تولید اقدام کنیم که از طریق تحلیل همین تحقیق می‌توانیم به راهکارهایی به منظور ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت دست یابیم.

هندی عنوان کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت در همین مسیر و برای جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری و صرفه‌جویی در هزینه و زمان، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اقدام کرده که از جمله نتایج آن تبادل ساده اطلاعات بین طرف‌ها و استفاده از آن در برنامه‌ها و طرح‌هاست.

به گفته وی، با تحلیل صحیح در زنجیره ارزش می‌توان نسبت به کوچک‌سازی و برون‌سپاری امور، خلق ارزش افزوده در تولید و جلب رضایت ذینفعان و مخاطبان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

مدیر و عضو شورای سیاست‌گذاری ماهنامه اکتشاف و تولید با اشاره به این‎که این ماهنامه یکی از مجلات خوب صنعت نفت است، افزود: هیئت تحریریه می‌تواند در خصوص موضوعات مبتلا به صنعت نفت، مقالات تحلیلی را سفارش و طی یک بازه زمانی نسبت به بررسی و تحلیل آن موضوع از منظر علمی نتایج مؤثری را ارائه دهد.