- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

بکارگیری عینک هوشمند در صنعت نفت

شرکت آمریکایی «BP Lower 48» به تازگی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده سوارشده بر عینک های هوشمند، موفق به انتقال در لحظه دانش و آموزش های مناسب در حین عملیات شده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، «BP Lower 48» با همکاری شرکت «Fieldbit» موفق به توسعه تکنولوژی ای بسیار نوین شده است که در آن بدون هیچ گونه دخالت دست، افراد حاضر در عملیات می توانند با متخصصین حاضر در خارج از محدوده عملیات ارتباطی آنلاین داشته باشند. در این ارتباط افراد قادرند که نمودارها، فرمول ها و بسیاری از جلوه های بصری مانند عکس و ویدئو را برای یکدیگر به طور آنلاین انتقال دهند.

در این فناوری، تبادل آنلاین ویدئو و جلوه های بصری، مهندسان حاضر در اتاق کنترل و خارج از عملیات را قادر می سازد تا هر آنچه را که تکنسین های حاضر در عملیات با آن سروکار دارند ببینند و تشخیص دهند. در این ارتباط متخصصین قادرند آموزش های لازم در لحظه را به طور بصری و غیر بصری برای تکنسین ها ارسال نمایند.

متخصصین با بکارگیری درگاه مخصوص شرکت «FieldBit» و با بکارگیری عینک های هوشمند و یا ابزار متحرک دیگر، ارتباط لازم را با تکنسین ها برقرار می کنند. شایان ذکر است که تمامی داده های انتقال یافته در حین ارتباط، در فایل های مخصوص ذخیره و در دیگر مواقع ضروری به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

مدیر اجرایی شرکت «BP Lower 48» درباره این فناوری می گوید:« ما می خواهیم با استفاده از جدیدترین فناوری روز دنیا، دانش افراد و آموزش های در حین عملیات را افزایش دهیم. این پیشرفت باعث کاهش چالش های موجود در بخش های مختلف صنعت خواهد شد.»