تهران
کد خبر:55262
پ

گوترش: ۸۲۰ میلیون انسان در جهان در گرسنگی به سر می‌برند

دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) در پیامی در توئیتر نوشت با وجود آنکه به اندازه کافی غذا در جهان وجود دارد اما بیش از ۸۲۰ میلیون انسان در کره زمین در گرسنگی به سر می‌برند. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان هشدار داد. […]

دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) در پیامی در توئیتر نوشت با وجود آنکه به اندازه کافی غذا در جهان وجود دارد اما بیش از ۸۲۰ میلیون انسان در کره زمین در گرسنگی به سر می‌برند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان هشدار داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «به اندازه کافی در جهان غذا وجود دارد تا نیاز ۷.۸ میلیارد انسان را تامین کند اما امروز بیش از ۸۲۰ میلیون نفر در گرسنگی به سر می‌برند و ویروس کووید-۱۹ نیز این شرایط را وخیم‌تر کرده است.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه اضافه کرد: «برای از بین بردن بحران گرسنگی، ما باید از دسترسی فراگیر به غذای سالم و مغذی برای همگان اطمینان حاصل کنیم.»

گوترش در پیامی دیگر در توئیتر نوشت: «کووید-۱۹ تهدیدی برای امنیت غذایی بخصوص برای آسیب‌پذیران است.»

وی هشدار داد: «بدون اقدام فوری، به زودی با شرایط اضطراری غذایی بین‌المللی وسیع با تاثیرات طولانی مدت فاجعه بار بر روی صدها میلیون کودک و بزرگسال مواجه خواهیم شد.»

شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان در حال گسترش بوده و بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به بیش از ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.

همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۴۱۲ هزار نفر نیز فراتر رفته است.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید