تهران
کد خبر:65535
پ

گسترش دامنه آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا/ منازل مسکونی تخلیه شدند

به گزارش خبرگزاری به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، نیروهای آتش نشان در منطقه «سیلورادو کانیون» بطور تمام وقت برای مهار آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا فعالیت می کنند. اکنون گستره این آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا به وسعتی بالغ بر ۲،۵۰۰ هکتار رسیده که تنها ۱۰ درصد آن تا بعدازظهر روز […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، نیروهای آتش نشان در منطقه «سیلورادو کانیون» بطور تمام وقت برای مهار آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا فعالیت می کنند.

اکنون گستره این آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا به وسعتی بالغ بر ۲،۵۰۰ هکتار رسیده که تنها ۱۰ درصد آن تا بعدازظهر روز جمعه (۹۹٫۹٫۱۴) مهار شده است.

گزارشها حاکی از آن است که تاکنون چندین خانه در این منطقه در اثر آتش سوزی بطور کامل ویران شده، اما تعداد دقیق این خانه ها هنوز تأیید نشده است.

دو نیروی آتش نشان نیز در هنگام انجام مأموریت برای مهار آتش دچار جراحت شدند.

طبق سازمان آتش نشانی بخش اورنج ایالت کالیفرنیا، آتش سوزی از یک خانه آغاز شد و به دلیل وزش بادهای شدید و طوفانی دامنه این آتش به سرعت و در عرض چند دقیقه گسترش یافت.

افرادی که منازل آنها در مسیر این آتش سوزی قرار داشت، در نیمه های شب مجبور به ترک منازل خود شدند.

شایان ذکر است که امسال ایالت کالیفرنیا به لحاظ موارد وقوع آتش سوزی یک رکورد جدید را ثبت کرد.

بنا به گزارشها، تاکنون حدود ۱۶۲ هزار هکتار از زمینهای این ایالت طعمه آتش شده اند. دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی پوشش گیاهی را بسیار سریعتر از آنچه که تکنیکهای نوین مهار آتش سوزی بتوانند مثمرثمر واقع شوند، خشک می کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید