تهران
کد خبر:50874
پ

کرونا تولید نفت شیل آمریکا را کُند کرد

کاهش قیمت نفت نگرانی تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا را افزایش داده و صنعت شیل آمریکا در اثر افت شدید قیمت نفت کند شده است. با کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تا کمتر از ۴۵ دلار در هر بشکه به خاطر ترس از ویروس کرونا، نگرانی تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا افزایش یافته است. […]

کاهش قیمت نفت نگرانی تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا را افزایش داده و صنعت شیل آمریکا در اثر افت شدید قیمت نفت کند شده است.

با کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تا کمتر از ۴۵ دلار در هر بشکه به خاطر ترس از ویروس کرونا، نگرانی تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا افزایش یافته است.

 به جز منطقه پرمین که تولید نفت و گاز در آن هنوز رو به رشد است، صنعت شیل آمریکا کند شده است و پرمین هم به زودی به همین سرنوشت دچار می‌شود.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش خود از حفاری در این کشور اعلام کرد تولید نفت در ۶ منطقه از ۷ حوزه بزرگ شیل ۲۱ هزار بشکه در روز کاهش یافته است ولی تولید در حوزه پرمین ۳۹ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. این آمار همچنین نشان می دهد رشد تولید نفت آمریکا در سایر مناطق شیل دیگر به صرفه نیست.

 آخرین گزارش تولید نفت و گاز در ۲۰۱۹ نشان داد که این کاهش تولید ناگهانی نبوده است. محدودیت های خط لوله هم مانع رشد تولید نفت آمریکا شده است. حتی با وجود از بین رفتن برخی از این محدودیت ها، قیمت نفت همچنان رو به کاهش است. این بدان معناست که حفاران نفت و گاز در حوزه های شیل شاهد افزایش فشار مالی خواهند بود و رشد تولید کندتر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت اسلچلامبرگر گفت انتظار دارد با ادامه کاهش قیمت نفت، رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال جاری میلادی تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و در سال آینده به ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

 وی همچنین اظهار داشت حتی اگر به فناوری های جدیدی در استخراج نفت و گاز با هزینه های پایین تر دست یابند، تولید نفت شیل آمریکا هرگز رشد قبلی خود را نخواهد داشت و ثابت می ماند.

 شرایط تولید گاز از این هم بدتر است. در حالی که در مورد نفت مشکل اصلی کاهش تقاضا در چین و ترس از کاهش تقاضا در مناطق دیگر به خاطر گسترش ویروس کرونا است، در مورد گاز مشکل اصلی افزایش ذخایر است و تأثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضای گاز هم شرایط را بدتر می کند. تنها راه حل کاهش بیشتر تولید است یعنی کاری که تولیدکنندگان گاز انجام داده اند.

حفاران شیل در حوزه پرمین و سایر مناطق باید برای کاهش ذخایر گاز، تولید را کاهش دهند و این کار برای آنها ریسک مالی بزرگی خواهد داشت. حفاران شیل آمریکا یک بار دیگر نیاز به یک معجزه در قیمت نفت و گاز دارند تا جلوی سقوط آنها را بگیرد.

منبع
اویل پرایس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید