تهران
کد خبر:58462
پ

کره شمالی از اولین فرد مظنون ابتلا به کرونا خبر داد

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه (۹۹٫۵٫۵) از اولین فرد مشکوک ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد. به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، فردی که در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) به کره شمالی بازگشته مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است. در همین باره کیم جونگ اون رهبر […]


خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه (۹۹٫۵٫۵) از اولین فرد مشکوک ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، فردی که در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) به کره شمالی بازگشته مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است.

در همین باره کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز شنبه (۹۹٫۵٫۴) یک جلسه اضطراری برای سیاست گذاران حزب حاکم کارگر برگزار کرد تا در مورد یک رویداد اضطراری که در شهر کائسونگ رخ داده است به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

اعلام رسمی اولین مورد ابتلا به کرونا در پیونگ یانگ در حالی صورت می‌گیرد که رهبر کره شمالی اوایل تیرماه به رغم بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در نقاط مختلف جهان، از موفقیت درخشان در برابر ممانعت از ورود ویروس کرونا به کشورش خبر داد.

کیم جونگ اون در دیدار با سیاستمداران حزب حاکم کارگران گفت: پیونگ یانگ توانسته ورود ویروس کرونا به کشور را متوقف کند.

سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته اعلام کرد: مدارس در کره شمالی بازگشایی شده‌اند اما تجمعات عمومی همچنان ممنوع است و دولت پیونگ یانگ برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده از ماسک توسط شهروندان در مکان‌های عمومی را اجباری کرده است.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید