تهران
کد خبر:62126
پ

کدام سهم‌ها قابلیت رشد دارند؟/ تحلیل یک کارشناس از انتقال تورم از بازار ارز به بورس

یک کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر کرونا گرفتن ترامپ روی بورس ایران توضیح داد. علی حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری در پاسخ به این پرسش که کرونا گرفتن ترامپ چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟ اظهار داشت: به نظر من کرونا گرفتن ترامپ هیچ اثری نه‌تنها بر بازار سهام که اساسا بر اقتصاد ایران ندارد. […]

یک کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر کرونا گرفتن ترامپ روی بورس ایران توضیح داد.

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری در پاسخ به این پرسش که کرونا گرفتن ترامپ چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟ اظهار داشت: به نظر من کرونا گرفتن ترامپ هیچ اثری نه‌تنها بر بازار سهام که اساسا بر اقتصاد ایران ندارد. چون تحولات اقتصادهای بسته‌ای مثل ایران بیشتر به مسائل داخلی بستگی دارد تا بازارهای بین المللی.

وی گفت: من معتقدم هر کجا دلار متوقف شود و به ثبات برسد، رشد بازار سهام آغاز می‌شود، چراکه تورم از بازار ارز به بازار سهام منتقل خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: فعالان بازار سهام در مهر ماه به یک تحول اقتصادی خوب نگاه می‌کنند. به نظرم فعالان باهوش در بازار در مهر ماه به تثبیت قیمت دلار نگاه می‌کنند و در نقطه‌ای که تثبیت شود، یعنی خروج تورم از دلار به بازار سهام.

وی در پاسخ به این سوال که کدام سهم‌ها در شرایط کنونی بیشتر قابلیت رشد را دارند؟ عنوان کرد: در شرایط فعلی و در صورت تثبیت قیمت دلار، من دو گروه را دارای قابلیت رشد و افزایش قیمت بالا می‌دانم، اول شرکت‌های صادرات‌محور برمبنای دلار که دارای بنیاد قوی هستند مثل پتروشیمی‌ها و دوم نمادهایی که اصولا بنیاد و اساس درستی ندارند یعنی شرکت هایی که هیچ هویتی دربازار ندارند. بقیه شرکت ها به دنبال این دو گروه رشد می‌کنند ولی سودآوری این دو را ندارند.
منبع: خبر آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید