تهران
کد خبر:52419
پ

واشینگتن خرید سهام شرکت‌های انرژی را بررسی می‌کند

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که این کشور گزینه خرید سهام شرکت‌های نفتی آمریکا را بررسی می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، استیو منوچین، روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که دولت آمریکا در نظر دارد برای کمک به بخش نفت و گاز این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بخشی از سهام […]

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که این کشور گزینه خرید سهام شرکت‌های نفتی آمریکا را بررسی می‌کند.

واشینگتن خرید سهام شرکت‌های انرژی را بررسی می‌کند
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، استیو منوچین، روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که دولت آمریکا در نظر دارد برای کمک به بخش نفت و گاز این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بخشی از سهام شرکت‌های انرژی ایالات متحده را بخرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم که در کنار منوچین حضور داشت، گفت می‌خواهد به صنعت کمک کند و پیشنهاد داد دولت فدرال سوخت مورد نیاز کشور و بلیت‌های هواپیما را از پیش خریداری کند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به احتمال خرید سهام شرکت‌های نفتی افزود: این مسئله یکی از اقدام‌هایی است که احتمال دارد انجام دهیم، اما گزینه‌های بسیار دیگری را نیز بررسی می‌کنیم.
بخش نفت با کاهش چشمگیر تقاضا روبه‌رو شده است، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا به‌طور مؤثری اقتصادهای جهان را تعطیل کرده‌ است.
ترامپ افزود: تجارت انرژی برای من بسیار مهم است و می‌خواهیم آن را تقویت کنیم. تعطیلی اقتصاد جهانی واقعاً به اندازه هر تجارت دیگری به تجارت انرژی نیز آسیب رساند، زیرا با وجود تعطیلی اقتصاد، عرضه نفت همچنان ادامه دارد.
به گزارش شانا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در معاملات جهانی دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه)، بیش از ۳۰۶ درصد سقوط کرد. در این روز قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت رسید و رکوردی تاریخی ثبت شد و قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال هم اکنون در سطوح بالای ۲۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

منبع
خبرگزاری آریا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید