تهران
کد خبر:45201
پ
پس از انفجار آرامکو در شنبه گذشته پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش نرخ نفت طی گشایش بازارها در روز دوشنبه بوده است و امروز با گشایش بازارها شاهد افزایش نرخ این طلای سیاه هستیم.

نوسان قیمت طلای سیاه ادامه دارد

حملات پهبادهای نیروهای یمنی به تاسیسات غول نفتی عربستان، آرامکو، به خروج ۵.۷ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه عربستان منجر شده است؛ یعنی چیزی بیش از نیمی از تولیدات نفتی سعودی‌ها و ۶ درصد عرضه کل نفت دنیا. قبل از حمله به تاسیسات آرامکو در شنبه گذشته نرخ نفت به گفته کارشناسان مسیر نزولی را می‌پیمود […]

حملات پهبادهای نیروهای یمنی به تاسیسات غول نفتی عربستان، آرامکو، به خروج ۵.۷ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه عربستان منجر شده است؛ یعنی چیزی بیش از نیمی از تولیدات نفتی سعودی‌ها و ۶ درصد عرضه کل نفت دنیا.

قبل از حمله به تاسیسات آرامکو در شنبه گذشته نرخ نفت به گفته کارشناسان مسیر نزولی را می‌پیمود و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش نرخ نفت تا بشکه‌ای ۵۷ دلار بود ولی با تشدید تنشها در منطقه نظریه ادامه پیدا کردن کاهش نرخ نفت باطل شد و همه منتظر افزایش نرخ این طلا سیاه شدند.

پیش‌بینی کارشناسان بعد از وقوع انفجار در آرامکو به حقیقت بدل شد و تنها با گذشت چند ساعت از گشایش بازار‌ها نرخ نفت برنت بشکه‌ای ۶ دلار افزایش یافت؛ نرخ نفت WTI نیز بشکه‌ای ۵ دلار افزایش یافت.درحال‌حاضر صادرات نفت عربستان به نصف کاهش یافته است ولی مقامات مطلع این کشور اظهار کردند که صادرات نفت عربستان پس از بازسازی تاسیسات به طور کامل از سر گرفته خواهد شد و تا آن زمان امریکا خود را برای تامین تقاضا جهانی آماده کرده است.

از نظر نیویورک تایمز حمله پهبادها به شرکت ملی نفت عربستان نه تنها آسیب‌پذیری عربستان سعودی در جنگ علیه حوثی‌ها را برملا کرد، بلکه نشان داد که انجام چنین حملات مهمی تا چه حد کم‌هزینه شده است. «میم زویجننبرگ» پژوهشگر ارشد مسائل پهپادی در مؤسسه صلح هلندی «پکس» می‌گوید برای ساخت پهپادهای مورد استفاده در این عملیات تنها ۱۵۰۰۰ دلار یا کمتر هزینه شده است.»

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مصاحبه‌ای با روسیاالیوم در این خصوص می‌گوید: ” حمله حوثی‌ها به شرکت آرامکو در شهر بقیق دامن امارات و کشورهای منطقه را هم خواهد گرفت. این حمله تروریستی دامن همه ما را خواهد گرفت و این نشان دهنده چالش استراتژیکی است که منطقه با آن روبه‌رو است و تلاش جمعی در قبال آن را ضروری می‌کند.”

به نقل از خبرگزاری اویل پرایس، نرخ نفت برنت تا فردا به بشکه‌ای ۸۰ دلار خواهد رسید و احتمال اینکه افزایش نرخ آن ادامه پیدا کند بالا است و این در حالی است که نرخ نفت WTI نیز تا فردا به بشکه‌ای ۷۵ دلار خواهد رسید و این افزایش قیمت‌ها به احتمال زیاد تا بشکه‌ای ۱۰۰ دلار ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع
خبر آنلاین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید