تهران
کد خبر:41581
پ

نهمین گردهمایی کارآفرینان برتر انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

نهمین گردهمایی کارآفرینان برتر انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران امسال در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه (دوم ماه مبارک رمضان) با حضور مدیران ارشد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، اساتید دانشگاه، نخبگان و پژوهشگران و گروه کثیری از مهندسین پلیمر و شیمی کشور در محل همیشگی هتل پارسیان اوین برگزار گردید. در این برنامه […]

نهمین گردهمایی کارآفرینان برتر انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران امسال در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه (دوم ماه مبارک رمضان) با حضور مدیران ارشد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، اساتید دانشگاه، نخبگان و پژوهشگران و گروه کثیری از مهندسین پلیمر و شیمی کشور در محل همیشگی هتل پارسیان اوین برگزار گردید. در این برنامه از کارآفرینان برتر کشور تجلیل به عمل آمد. کارآفرینانی که گویی زنجیره ارزش نامرئی کشور هستند. زنجیره ارزشی که می‌بایست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آغاز گردد و به اعتلای صنعت ختم شود.

 

این گردهمایی فرصت آن را فراهم می‌کند تا کارآفرینان و صنعتگران در رابطه با بسترسازی مناسب برای تغییر و تحول نظام کسب و کار کشور همفکری و هم‌اندیشی کنند، از مدل‌های کارآفرینی خود بگویند و سایر مدل‌های موفق را تحلیل نمایند. باید به این نکته توجه کرد که کارآفرینی و توسعه دو فاکتور وابسته به یکدیگر هستند. مقایسه خلا موجود مابین این دو فاکتور در کشور ایران و سایر کشورهای در حال توسعه زنگ هشداری است برای تمام کسانی که در زنجیره تولید ثروت نقش دارند؛ چه دانشگاهیان چه صنعتگران و چه سیاست‌مداران. امید است با برگزاری این قبیل گردهمایی‌ها از طرفی قدردان زحمات کارآفرینان نمونه کشور و از طرف دیگر نیرو محرکه سایر واحدهای صنعتی و دانشگاهی باشیم.

برنامه گردهمایی کارآفرینان برتر انجمن صنفی با صوت دلنشین اذان جوان اردبیلی که در تهران مهمان این نشست بودند، آغاز شد.

در ادامه برنامه آقای دکتر وحید تقی‌خانی، دبیر انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران، به ایراد سخنرانی و خوشامدگویی پرداخت و به اهمیت برگزاری این قبیل رویدادها توسط انجمن اشاره کرد.

دکتر تقی خانی

پس از صحبت‌های ایشان دکتر شهروز زرگریان، مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده کارن، در خصوص لزوم بسترسازی و شکل‌دهی مدیای منتورینگ از صنعت و دانشگاه، در راستای ارتقای توان استارت‌آپی و کسب وکارهای نوپای کشور، صحبت کردند. ایشان با مقایسه میزان GDP کشور ایران و ترکیه عنوان کردند: در ایران ۲۵ میلیون نفر به کسب و کار مشغولند. اگر ساعات کاری سالیانه را ۲۰۰۰ ساعت در نظر بگیریم به عدد ۵۰ میلیارد نفرساعت می‌رسیم و اگر تولید ناخالص داخلی را به این عدد تقسیم کنیم و سهم خام فروشی نفت و دیگر منابع طبیعی را از آن کم کنیم به عدد ۶ دلار می‌رسیم. یعنی هر نفرساعت ۶ دلار به GDP کشور اضافه می‌کند. کشور ترکیه ملاک مناسبی برای مقایسه است. با این کشور قرابت فرهنگی و مذهبی داریم. جمعیت یکسان داریم. همسایه هستیم. همین عدد برای کشور ترکیه ۱۶ دلار است. ساختار دولت سبب شده است که از هر واحد انرژی که مصرف می‌کنیم، تنها ۵/۱ دلار کسب درآمد داشته باشیم. این عدد نیز برای ترکیه ۷ دلار است.

ایشان ادامه دادند: با اینحال ما جوانان به انتظار ننشته‌ایم که بی‌انگیزگی، بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری، سرنوشت و آینده ما را رقم زند. ما موجیم و آسودگی ما، عدم ماست. با شور و هیجان مسیر تعالی را ادامه خواهیم داد و در این فضای خالی دست به کار شده‌ایم و برای خود کسب و کارهای نوینی راه انداخته‌ایم. جنس این کسب و کارها، اما، با مدل‌های سنتی متفاوت است. اسم آن را گذاشته‌ایم استارت‌آپ.

دکتر شهروز زگریان

پس از سخنرانی آقای زرگریان در بخش پایانی مراسم از کارآفرینان برتر مهندسی شیمی و پلیمر در ۳ حوزه شامل کارآفرینان بخش صنعت، کارآفرینان بخش دانشگاه و کارآفرین جوان تقدیر به عمل آمد. کارآفرینان برتر هر حوزه به تفکیک زیر می‌باشند.

کارآفرینان بخش صنعت:

  • سید محمدحسین زینلی (مجموعه کویرتایر)
  • علی نقیب (مجموعه دکتر عبیدی)
  • رویا رفیعی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)
  • امیررضا کلانتری (هوراند پلاستیک)
  • مرتضی سبحانی (اتحادیه نوین)
  • مهدی پاکدامن (پارت پلاستیک)

کارآفرینان بخش دانشگاه:

  • کوروش طهماسبی ( عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت و مدیرعامل مجموعه سیال حفاری پارس)
  • قاسم نادری ( عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران)

کارآفرین جوان:

  • سارا جوادی ( مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تگزوپد پارسیان کیش)

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید