تهران
کد خبر:58813
پ
با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

نخستین نسل پمپ‌های هیدرولیک نفتی در منطقه آزاد اروند رونمایی شد

با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان آبادان و خرمشهر و مسؤولین محلی ظهر امروز نخستین ‌پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی در منطقه آزاد اروند رونمایی شد. سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و کسب کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در آیین رونمایی پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی در جمع خبرنگاران اظهار […]

با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان آبادان و خرمشهر و مسؤولین محلی ظهر امروز نخستین ‌پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.
رونمایی از نخستین نسل پمپ‌های هیدرولیک نفتی در منطقه آزاد اروند

سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و کسب کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در آیین رونمایی پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دستاورد ملی کشور را از وابستگی فنی و مهندسی صنعت نفت به کشور‌های دیگر در این حوزه بی‌نیاز خواهد کرد.

وی گفت: این دستاورد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به تولید رسیده و زمینه اشتغال ۹ هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده است.

موسوی اظهار کرد: شرکت دانش بنیان نخستین نسل تولید پمپ‌های هیدرولیک رفت و برگشتی مولتی فاز دابل دابلکس سطح الارضی استخراج و انتقال نفت و گاز را تولید کرده که برای بازگشت چاه‌های نفت غیرفعال و غیرتولیدی نفت و گاز مناطق خشک کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری و کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با تولید هر دستگاه از این پمپ‌ها صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری صنعت کشور به دنبال خواهد داشت.

موسوی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیرفعال کشور و افزایش تولید تا پنج هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان تزریق، میعانات گازی مازاد بر تولید صنعت نفت به چاه‌های نفت و گاز مناطق خشکی و دریایی در این پروژه وجود دارد، افزود: با اجرایی شدن این پروژه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه ملی در قبال تولیدی شدن همراه غیر فعال، به چرخه اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

منبع
اقتصاد۲۴
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید