تهران
کد خبر:63306
پ

مذاکرات سه‌جانبه اتیوپی، سودان و مصر بر سر پروژه سد النهضه

وزرای امور خارجه سه کشور سودان، اتیوپی و مصر امروز سه‌ شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر درباره سد النهضه (سد نیل) مذاکره خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری به نقل از الجزیره، دولت سودان اعلام کرد که امروز سه‌شنبه(۱۳۹۹/۰۸/۰۶) مذاکرات سه جانبه را با مصر و اتیوپی در مورد پروژه سد نیل آغاز خواهد […]


وزرای امور خارجه سه کشور سودان، اتیوپی و مصر امروز سه‌ شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر درباره سد النهضه (سد نیل) مذاکره خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از الجزیره، دولت سودان اعلام کرد که امروز سه‌شنبه(۱۳۹۹/۰۸/۰۶) مذاکرات سه جانبه را با مصر و اتیوپی در مورد پروژه سد نیل آغاز خواهد کرد.

وزیر نیروی سودان روز دوشنبه و پس از سه ماه تعلیق مذاکرات این سه کشور همسایه در مورد ساخت این سد عظیم ۴.۶ میلیارد دلاری از سوی اتیوپی، اعلام کرد که قرار است وزرای نیرو و خارجه سه کشور به صورت ویدئو کنفرانسی با هم گفتگو کنند.

چند روز قبل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری جنجالی درباره این پروژه اظهار داشت که مصر باید این سد را نابود کند و این موضوع با عکس العمل اتیوپی که این رفتار را جنگ‌ افروزانه خواند، مواجه شد.

در این راستا همچنین «گدو آندارگاچو» وزیر امور خارجه اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار و خواستار توضیح در مورد حمله ترامپ به این مذاکرات شد.

روز یک‌‌شنبه(۱۳۹۹/۰۸/۰۴) نیز دفتر «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی از پروژه ساخت سد النهضه دفاع کرد و اظهار داشت که آدیس آبابا به این مذاکرات که به رهبری اتحادیه آفریقا انجام می شود و منجر به پیشرفت‌های چشمگیری شده است، متعهد است.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید