تهران
کد خبر:51356
پ

متوقف شدن فعالیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان تاثیری در تولید این پالایشگاه ندارد

علیرضا امین اظهار داشت: تعطیل شدن بخشهای از  پروژه فاز ۲ تاثیری بر تولید در پالایشگاه آبادان را کاهش نخواهد داد. وی افرود: پالایشگاه  آبادان متولی تولید و تامین بخشی از بنزین کشور است و یک دقیقه تولید در آن تعطیل و متوقف نمی‌شود. امین تصریح کرد: میزان تولید بنزین در پالایشگاه آبادان در ۲ ماه […]

علیرضا امین اظهار داشت: تعطیل شدن بخشهای از  پروژه فاز ۲ تاثیری بر تولید در پالایشگاه آبادان را کاهش نخواهد داد.

وی افرود: پالایشگاه  آبادان متولی تولید و تامین بخشی از بنزین کشور است و یک دقیقه تولید در آن تعطیل و متوقف نمی‌شود.

امین تصریح کرد: میزان تولید بنزین در پالایشگاه آبادان در ۲ ماه گذشته به رکورد ۴۴۵ هزار بشکه در روز رسید که با راه اندازی فاز ۲ این میزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی میزان پیشرفت فاز ۲ پالایشگاه آبادان را ۵۰درصد اعلام کرد و اظهار داشت:تجهیزات بخش‌های از فاز ۲ پالایشگاه در حال نصب است که مقرر شد بخشی از آن برای کنترل بیماری کرونا به صورت موقت تعطیل باشد.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: با بهره برداری از فاز ۲ پالایشگاه میزان ظرفیت تولید این پالایشگاه را افزایش خواهیم داد ضمن اینکه کیفیت تولید این پالایشگاه را به استانداردهای روز جهانی خواهیم رساند.

وی افزود: فعالیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان پس از تعطیلات نوروزی از سر گرفته خواهد شد ضمن اینکه بخش مهندسی و حراست این فاز تعطیل نخواهد شد.

با دستور فرماندار ویژه آبادان فعالیت فاز ۲ پالایشگاه این شهر از امروز در راستای  کنترل بیماری کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان با هدف ایجاد واحدهای مدرن در این پالایشگاه از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد.
ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۲۰ بیمار در آبادان، ۱۶ بیمار در خرمشهر و ۱۰ بیمار در شادگان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان تا روز یکشنبه به ۲۵۳ نفر رسید که ۳۳ نفر از آنها فوت کردند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید