تهران
کد خبر:58057
پ

عضو شورای ملی زعفران مطرح کرد؛ ورود تجار خارجی به امر خرید، صادرات زعفران را دچار مشکل کرد

حسینی گفت: ورود تجار خارجی برخی کشور‌ها به روستا‌ها و خرید زعفران از دلالان، صادرات زعفران را دچار مشکل کرده است. علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار از ثبات نسبی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ تا ۶ […]

حسینی گفت: ورود تجار خارجی برخی کشور‌ها به روستا‌ها و خرید زعفران از دلالان، صادرات زعفران را دچار مشکل کرده است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار از ثبات نسبی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است.

او افزود: با توجه به اظهارات اخیر مدیر عامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی مبنی بر افزایش ۲ برابری قیمت، کشاورزان انتظار داشتند که نرخ زعفران افزایش یابد، هر چند از همان ابتدا اعلام کردیم که این اظهارات غیرکارشناسی است و تنها جو روانی بازار را ملتهب می‌کند.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه حداکثر سه ماه تا فصل برداشت زمان باقی است، کشاورزان مرتب می‌پرسند که وعده مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به کجا کشیده شد؟

عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از ورود تجار کشور‌های خارجی به امر خرید زعفران بیان کرد: با وجود آنکه دولت به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد، اما متاسفانه در قبال محصول صادراتی ریال می‌دهد یا تجار برخی کشور‌ها در روستا‌ها می‌چرخند و اقدام به خرید از دلالان زعفران می‌کنند که این امر بدان معناست که نظمی در این صنعت وجود ندارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید