تهران
کد خبر:65133
پ

عراق به‌دنبال معافیت از توافق اوپک پلاس نیست

وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور به دنبال معافیت از توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس نیست. به نقل از رویترز، روزنامه دولتی الصباح به نقل از احسان عبدالجبار نوشت: عراق از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درخواست معافیت از توافق کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس را نخواهد داشت و انتظار می‌رود […]

عراق به‌دنبال معافیت از توافق اوپک پلاس نیست

وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور به دنبال معافیت از توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس نیست.

به نقل از رویترز، روزنامه دولتی الصباح به نقل از احسان عبدالجبار نوشت: عراق از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درخواست معافیت از توافق کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس را نخواهد داشت و انتظار می‌رود قیمت نفت در آغاز سال ۲۰۲۱ به حدود ۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

این روزنامه به نقل از وزیر نفت عراق اعلام کرد که پایبندی اعضا در این توافق به افزایش قیمت نفت کمک می‌کند و عراق به دلیل «ترس از کاهش دوباره قیمت نفت» به دنبال معافیت از این توافق نیست.

یکصدوهشتادمین نشست وزیران اوپک و دوازدهمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک ۳۰ نوامبر و یکم دسامبر (دهم و یازدهم آذرماه) برگزار می‌شود. این کمیته با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در سراسر جهان و تأثیر مداوم آن بر ثبات و بهبود بازار، به بررسی بازار نفت و اقتصاد جهانی خواهد پرداخت.

منبع
خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید