تهران
کد خبر:56854
پ

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع : تعمیق داخلی‌سازی قطعات منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود

بیات گفت: با افزایش ساخت داخل قطعات وابستگی خودرو به واردات کاهش یافته که کاهش قیمت‌ها را هم به همراه دارد. بیات معاون وزارت صنعت معدن و تجارت و سرپرست سازمان ایدرو تصریح کرد: در کشور ما سال هاست در حوزه صنعت خودرو تلاش شده و دولت های مختلف هم از قطعه سازان حمایت کرده […]

بیات گفت: با افزایش ساخت داخل قطعات وابستگی خودرو به واردات کاهش یافته که کاهش قیمت‌ها را هم به همراه دارد.


بیات معاون وزارت صنعت معدن و تجارت و سرپرست سازمان ایدرو تصریح کرد: در کشور ما سال هاست در حوزه صنعت خودرو تلاش شده و دولت های مختلف هم از قطعه سازان حمایت کرده اند و همواره سعی بر رشد صنعت قطعه سازی بوده است.

او افزود: خودروی جدید ایران خودرو به نام K ۱۳۲ به میزان ۹۲ درصد داخلی سازی شده است و تلاش می شود تا ۸ درصد باقیمانده وارداتی هم داخلی سازی شود.

بیات گفت: به دنبال این هستیم تا با افزایش ساخت داخل قطعات، وابستگی خودرو به واردات را کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

هدفگذاری برای کاهش ۳.۲ میلیارد دلار ارز بری قطعات صنعتی؛ تولید داخل تقویت می‌شود

این مقام مسئول بیان کرد: شاکله اصلی خودروسازها، خودروهای تولید انبوه آنها است که در این بخش ساخت داخل حدود ۹۲ درصدی داریم.

او تاکید کرد: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قرارداد‌هایی با مشارکت ۳۶ سازنده برای اجرای ۵۵ طرح بسته شده است، افزود: ارزش این قراردادها, ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی را به دنبال خواهد داشت.

او با بیان اینکه نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیاز‌ها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد کنیم تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید