تهران
کد خبر:56858
پ

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بازار: مقررات شرکت های دانش بنیان باید به روز شود/ مسیر متفاوتی برای رفع نیازها طراحی کنیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امکان بهره گیری بیشتری از شرکتهای دانش بنیان وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما این است که مقررات مربوطه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان به روز شود تا بتوانیم با بهره گیری از آخرین تجارب دنیا در حوزه شرکتهای دانش بنیان مسیر متفاوتی برای نیازهای […]


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امکان بهره گیری بیشتری از شرکتهای دانش بنیان وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما این است که مقررات مربوطه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان به روز شود تا بتوانیم با بهره گیری از آخرین تجارب دنیا در حوزه شرکتهای دانش بنیان مسیر متفاوتی برای نیازهای کشور طراحی کنیم.
محمد رضا پورابراهیمی با اشاره به اقدامات مسئولین و مجلس درباره حمایت از اقتصاد دانش بنیان گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان چند سال گذشته در مجلس تصویب شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه شرکتهای دانش بنیان اقدامات رو به جلویی انجام شده است، اظهار داشت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری، زیست بوم ها و ایجاد صندوق شکوفایی ونوآوری در حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله اقداماتی است که در سالهای اخیر انجام شده و البته باید افزایش یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مسیر حرکت شرکتهای داشن بنیان به واسطه اجرای قانون خوب پیش می رود و با این وجود ظرفیت های زیادی برای گسترش این فعالیت‌ها وجود دارد و ما هنوز در ابتدای یک راه بزرگ هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امکان بهره گیری بیشتری از شرکتهای دانش بنیان وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما این است که مقررات مربوطه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان به روز شود تا بتوانیم با بهره گیری از آخرین تجارب دنیا در حوزه شرکتهای دانش بنیان مسیر متفاوتی برای نیازهای کشور طراحی کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان در کرمان تاکید کرد: در حال حاضر در پارک علم و فناوری کرمان مراکزی راه اندازی شده‌اند که خوشبختانه این مراکز به کمک صنعت آمده اند و موجب جلوگیری از واردات برخی اقلام شده اند و نمونه آن شرکتهای معدنی استانی هستند.
منبع: بازار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید