تهران
کد خبر:61957
پ

دولت کویت برخلاف ادعای ترامپ از مسأله فلسطین حمایت کرد

هیأت دولت کویت دوشنبه شب (۹۹٫۶٫۳۱) بر خلاف ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر احتمال سازش این کشور با رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که از انتخاب‌های ملت فلسطین حمایت می‌کند. به گزارش خبرگزاری به نقل از القبس، هیأت دولت کویت در نشست روز دوشنبه (۹۹٫۶٫۳۱) خود به ریاست شیخ صباح الخالد بر پایبندی این […]


هیأت دولت کویت دوشنبه شب (۹۹٫۶٫۳۱) بر خلاف ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر احتمال سازش این کشور با رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که از انتخاب‌های ملت فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری به نقل از القبس، هیأت دولت کویت در نشست روز دوشنبه (۹۹٫۶٫۳۱) خود به ریاست شیخ صباح الخالد بر پایبندی این کشور در حمایت از گزینه‌های ملت فلسطین تأکید کرد.

دولت کویت همچنین مسأله فلسطین را مسأله اساسی و نخست اعراب و مسلمانان توصیف و بر تعهد این کشور به ایستادن در کنار ملت فلسطین تأکید کرد.

کویت در این بیانیه از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین حمایت و تأکید کرد که راه ‌حل مسأله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی، باید به اشغالگری پایان دهد و به تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان منجر شود.

پیش‌تر نیز ۴۱ نماینده از مجموع ۵۰ نماینده کویتی قاطعانه اعلام کردند که کشورشان همچنان به مسأله فلسطین به عنوان مسأله نخست امت اسلامی و عربی پایبند خواهد بود.

همچنین ۴۱ سازمان و نهاد غیردولتی کویتی نیز روز دوشنبه (۹۹٫۶٫۳۱) با انتشار بیانیه‌ای از پارلمان این کشور خواستند تا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (۹۹٫۶٫۲۸) پیش بینی کرد که کویت و حدود ۷ کشور دیگر به جمع کشورهایی که با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند، ملحق شوند.

وی مدعی شد که با شاهزاده «ناصر صباح الاحمد الصباح» و هیأتی از کویت ملاقات کرده و آن‌ها برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کردند که به توافق عادی‌سازی بپیوندند.

امارات و بحرین روز سه‌شنبه گذشته (۹۹٫۶٫۲۵) با وساطت آمریکا با رژیم اشغالگر اسرائیل توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند؛ اقدامی که رهبران فلسطین آن را خیانت تاریخی و زدن خنجر از پشت به فلسطین ارزیابی کردند.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید