تهران
کد خبر:58220
پ

در دیدار وزیر دارایی عراق با رئیس کل گمرک ایران مطرح شد؛ افزایش همکاری گمرکی ایران و عراق

وزیر دارایی عراق در دیدار با رئیس کل گمرک ایران، بر همکاری مشترک دولت عراق برای استفاده از تجارب گمرک ایران خصوصا در زمینه الکترونیکی شدن رویه ها و اتوماسیونی شدن اقدامات تاکید کرد. به نقل از گمرک در حاشیه گفتگوی نخست وزیر عراق و رئیس جمهور کشورمان، حلاوی وزیر دارایی عراق و مهدی میراشرفی، […]


وزیر دارایی عراق در دیدار با رئیس کل گمرک ایران، بر همکاری مشترک دولت عراق برای استفاده از تجارب گمرک ایران خصوصا در زمینه الکترونیکی شدن رویه ها و اتوماسیونی شدن اقدامات تاکید کرد.
به نقل از گمرک در حاشیه گفتگوی نخست وزیر عراق و رئیس جمهور کشورمان، حلاوی وزیر دارایی عراق و مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران دیدار کردند. در این دیدار وزیر دارایی عراق و رئیس کل گمرک ایران بر بازگشایی مرزهای عراق و همکاری‌های فنی گمرکی با ایران تاکید شد.

وزیر دارایی عراق همچنین، بر همکاری مشترک و علاقه مندی دولت عراق برای استفاده از تجارب گمرک ایران خصوصاً در زمینه الکترونیکی شدن رویه‌ها و اتوماسیونی شدن اقدامات تاکید کرد.

وی در ادامه در خصوص مرزهای این کشور با ایران از تصمیم این کشور در بازگشایی هرچه سریع‌تر مرزهای جنوبی عراق خبر داد.

حلاوی همچنین در راستای همکاری‌های فنی دو کشور، اعزام کارشناسان و کارمندان گمرک عراق به ایران برای استفاده از تجارب فنی گمرک ایران را خواستار شد.

ایجاد دروازه مشترک تجاری نیز از دیگر موارد مورد تاکید بین وزیر دارایی عراق و رئیس کل گمرک ایران بود که مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران، ضمن استقبال از موارد مطرح شده، برای اجرای اقدامات مشترک در تبادل اطلاعات گمرکی، توانمندی پرسنل گمرک عراق و بازگشایی مرزهای مشترک، اعلام آمادگی کرد.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید