تهران
کد خبر:56845
پ

حمایت ۷۳ درصدی مردم روسیه از ادامه ریاست جمهوری پوتین

بر اساس شمارش اولیه آرای همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی در روسیه، بیشتر رای‌ دهندگان تاکنون به این همه‌پرسی رای مثبت داده‌اند. به نقل از آسوشیتدپرس، اکثریت رأی دهندگان روسیه به همه‌پرسی این کشور، به تغییرات در قانون اساسی روسیه آری گفتند. بر این اساس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ در قدرت […]

بر اساس شمارش اولیه آرای همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی در روسیه، بیشتر رای‌ دهندگان تاکنون به این همه‌پرسی رای مثبت داده‌اند.

به نقل از آسوشیتدپرس، اکثریت رأی دهندگان روسیه به همه‌پرسی این کشور، به تغییرات در قانون اساسی روسیه آری گفتند. بر این اساس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند.

پس از شمارش حدود ۲۰ درصد از آرای حوزه‌های رای‌گیری، ۷۳ درصد تاکنون به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت داده‌اند.

به گفته مسئولان انتخابات، آمار اولیه در مسکو و بیشتر مناطق غربی روسیه حاکی از مشارکت ۶۵ درصدی شهروندان این کشور بوده است. در برخی از مناطق هم مشارکت در انتخابات تا ۹۰ درصد رسیده است.

ولادیمیر پوتین در یکی از مراکز رای گیری در مسکو حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

پیشنهاد تغییر قانون اساسی در روسیه در ماه ژانویه مطرح شد، در آن زمان پوتین برای اولین بار پیشنهاد اعمال تغییرات در قانون اساسی را داد.

بر اساس پیشنهاد او اختیارات پارلمان گسترش می‌یابد و همچنین او می‌تواند تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۳۶، در قدرت باقی بماند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید