تهران
کد خبر:55675
پ

تلاش متخصصان برای یافتن منشا کرونا؛ کرونا در چین رنگ عوض کرد؛ تفاوت ویروس جدید با نوع قبلی

«زینگ گوانگ» از متخصصان ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین ادعا کرده است که ویروس جدید کرونا که بتازگی در پکن شایع شده است با آنچه قبلا در چین بوده، متفاوت است. این متخصص عالی رتبه چینی روز دوشنبه (۹۹٫۳٫۲۶) در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین افزود که پس از […]


«زینگ گوانگ» از متخصصان ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین ادعا کرده است که ویروس جدید کرونا که بتازگی در پکن شایع شده است با آنچه قبلا در چین بوده، متفاوت است.

این متخصص عالی رتبه چینی روز دوشنبه (۹۹٫۳٫۲۶) در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین افزود که پس از مدت مدیدی که مواردی از ابتلا به کرونا بخصوص در پایتخت چین گزارش نشده بود و درواقع در دوره آرامش بسر می بردیم با یک شرایط جدید و حساس مواجه شده ایم.

او گفت: آزمایش های اولیه نشان می دهد که نوع و ترکیب ویروس جدید و در واقع ریشه و نژاد آن با ویروس قبلی که در چین شایع شده بود تفاوت دارد دو نمونه آزمایش شده است ولی برای نتیجه گیری قطعی، لازم است آزمایش های بیشتری صورت گیرد.

کارشناسان گفته اند که بررسی های ژنتیک روی ویروس نشان خواهد داد که این نوع با کدام کشورها مطابقت دارد و برای همین آزمایش های بیشتری انجام می شود.

زینگ افزود: اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ قرار گرفته ایم و اگر با موفقیت بر آن مدیریت نکنیم، درگیر موج دوم شیوع کرونا خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد که مانند دیگر افراد جامعه، جمعیت شهر پکن هم مشکوک به کووید ۱۹ است اما خوبی قضیه اینجا است که خیلی زود موارد جدید ابتلا ردیابی شده است.

گزارش ها نشان می دهد که ویروس جدید روی تخته های خرد کردن ماهی در بازار شین فادی شهر پکن پیدا شده است که از آن برای خرد کردن ماهی سالمون وارداتی استفاده می شده است.

تارنمای چینی “جیه میان” هم گزارش کرده است چین سالیانه نزدیک به ۸۰ هزار تن ماهی سالمون منجمد از کشورهای شیلی، نروژ، استرالیا و کانادا وارد می کند.

افرادی هم که بتازگی به کرونا مبتلا شده اند به همین بازار بزرگ مرتبط هستند، از ۳۶ مورد ابتلا به کرونا در پکن در روز شنبه (۹۹٫۳٫۲۴) ۲۲ نفرشان در این بازار کار می کرده اند و بقیه با آنها در ارتباط بوده اند.

گلوبال تایمز می نویسد که متخصصان اعلام کرده اند به دلیل تجربه بالایی که چین در مهار کرونا در ووهان و چند کانون دیگر شیوع بدست آورده است شهروندان نباید دچار واهمه و نگرانی شوند و پکن اطمینان دارد جلوی شیوع این ویروس گرفته خواهد شد.

روزنامه بیجینگ دیلی هم گزارش کرد که یکی از مبتلایان راننده یک شرکت هواپیمایی است این مرد ۵۶ ساله نیز که البته در این مدت کار نمی کرده و با کسی در ارتباط نبوده روز سوم ژوئن برای خرید به بازار “شین فادی” مراجعه کرده است.

این فرد دو روز پس از مراجعه به این بازار احساس ناخوشی داشته و به بیمارستان مراجعه کرده تا اینکه روز جمعه تب می کند و نتیجه آزمایش کرونا وی مثبت می شود.

“شین فادی” بزرگترین بازار فروش سبزیجات شهر پکن محسوب می شود و با بسته شدن آن در سه روز گذشته، مغازه ها، فروشگاه ها و سوپرمارکت های پایتخت با کمبود سبزیجات روبرو شده اند.
منبع:ایرنا

کلیدواژه : پکنکرونا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید