تهران
کد خبر:65520
پ

تقاضای نفت در جهان چه زمانی احیا خواهد شد؟

آژانس رتبه بندی فیچ پیش بینی کرد، تقاضای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ به طور کامل احیا نخواهد شد مگر اینکه واکسیناسیون گسترده مردم از کرونا انجام شود. به نقل از اسپوتنیک، به گفته کارشناسان، زمان  شروع بهبود اوضاع در بازار جهانی نفت و گاز سال آینده میلاد است، اما این بهبود متوسط ‌و نامطمئن خواهد […]

تقاضای نفت در جهان چه زمانی احیا خواهد شد؟

آژانس رتبه بندی فیچ پیش بینی کرد، تقاضای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ به طور کامل احیا نخواهد شد مگر اینکه واکسیناسیون گسترده مردم از کرونا انجام شود.

به نقل از اسپوتنیک، به گفته کارشناسان، زمان  شروع بهبود اوضاع در بازار جهانی نفت و گاز سال آینده میلاد است، اما این بهبود متوسط ‌و نامطمئن خواهد بود. تحلیلگران اطمینان دارند که محدودیت های استخراج نفت خام  در چارچوب توافق اوپک پلاس به اندازه اوایل سال ۲۰۲۰ فرا گیر  و سخت گیرانه نخواهد بود آژانس فیچ  همچنین انتظار دارد قیمت گاز طبیعی افزایش یابد، اگرچه بازار جهانی همچنان از مازاد گاز و بیشتر بودن عرضه از تقاضا آسیب خواهد دید.

کارشناسان فیچ  از یک روند دیگر نام می برند که در آینده نیز ادامه خواهد یافت: بیشتر شرکت های نفت و گاز به کاهش هزینه های خود و مخارج مربوط به پرداخت سود سهام ادامه می دهند. نرخ پایین روبل  به صنعت نفت روسیه با کمک کرده و امکان خواهد داد ضرر های ناشی از اجرای تعهدات مربوط به کاهش تولید طبق توافق اوپک پلاس جبران شود.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشته بود که فراموشی و کاهش تقاضا در انتظار نفت خواهد بود. به گفته پوتین، در پنج سال آینده تقاضا برای نفت خام سالانه یک درصد رشد می کند و سپس سال به سال فقط به میزان  ۰.۱ درصد کاهش خواهد یافت. پوتین اطمینان دارد که روسیه خواهد توانست از حالت وابستگی به صادرات نفت خارج شود.

منبع
بازار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید