تهران
کد خبر:49358
پ

تقابل بین نظامیان آمریکایی و روسی در میدان نفتی شمال سوریه

منابع محلی روز یکشنبه از وقوع تقابل بین نظامیان آمریکایی و روسی حاضر در شمال سوریه خبر دادند. به نوشته خبرگزاری «آناتولی» نظامیان آمریکایی حاضر در شمال سوریه، که به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اشغال میادین و تأسیسات نفتی این کشور در منطقه حضور دارند، با توسل به ابزار نظامی مانع پیشروی نیروهای روس […]

منابع محلی روز یکشنبه از وقوع تقابل بین نظامیان آمریکایی و روسی حاضر در شمال سوریه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» نظامیان آمریکایی حاضر در شمال سوریه، که به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اشغال میادین و تأسیسات نفتی این کشور در منطقه حضور دارند، با توسل به ابزار نظامی مانع پیشروی نیروهای روس به سمت یک منطقه نفتی شدند.

بر این اساس، نزاع بین نظامیان آمریکایی و روسیه در میدان نفتی «رمیلان» شمال شرقی استان «حسکه» تا پایان روز یکشنبه ادامه داشت.

خبرنگار آناتولی بر اساس اطلاعاتی که از منابع میدانی به دست آورده گزارش داد کاروان گشت نظامی روسیه در حال حرکت به سمت میدان نفتی رمیلان بود که با اقدام نظامیان آمریکایی متوقف شدند.

بر این اساس، بعد از اینکه نظامیان آمریکایی از نیروهای روس خواستند به محله «عامودا» بازگردند، تنش بین دو گروه آغاز شد زیرا آنها مجبور بودند برای بازگشت از مسیری استفاده کنند که از میدان رمیلان و نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها می‌گذشت و آنها این اجازه را نمی‌دادند.

به نوشته آناتولی، روز پنجشنبه نیز شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق از حرکت نظامیان روس از شهر قامیشلی برای ایجاد منطقه نظامی در میدان نفتی رمیلان جلوگیری کرده‌ بودند.

این در حالی است که پیشتر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی شمال سوریه، گفت این اقدام منجر به افزایش تنش‌ در این کشور می‌شود.

چند هفته پیش نیز خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد نظامیان آمریکایی ده‌ها خودرو و تجهیزات را از مناطق شمالی استان رقه و جنوب استان حسکه به منطقه نفتی رمیلان ارسال کرده و این تجهیزات در نزدیکی میادین نفتی مستقر شده‌اند.

 

منبع
پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید