تهران
کد خبر:55953
پ

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی مجسمه‌های حامیان برده‌داری را سرنگون کردند

تظاهرات‌کنندگان در سراسر آمریکا مجسمه چند شخصیت دیگر که حامی برده‌داری بوده‌اند را هم به زیر کشیدند. معترضان در سراسر آمریکا روز شنبه (۹۹٫۴٫۱) هم به مجسمه‌های شخصیت‌های نماد دوران «ایالات مؤتلفه» حمله کرده و آنها را سرنگون کردند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته معترضان روز شنبه (۹۹٫۴٫۱) چندین مجسمه دیگر از جمله مجسمه مربوط به شاعر […]

تظاهرات‌کنندگان در سراسر آمریکا مجسمه چند شخصیت دیگر که حامی برده‌داری بوده‌اند را هم به زیر کشیدند.

معترضان در سراسر آمریکا روز شنبه (۹۹٫۴٫۱) هم به مجسمه‌های شخصیت‌های نماد دوران «ایالات مؤتلفه» حمله کرده و آنها را سرنگون کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته معترضان روز شنبه (۹۹٫۴٫۱) چندین مجسمه دیگر از جمله مجسمه مربوط به شاعر سرود ملی آمریکا را پایین آوردند.

طبق این گزارش، در ساحل شرقی آمریکا چندین مجسمه دیگر که برای یادبود فرماندهان دوران ایالات موتلفه به پا شده بودند سرنگون شدند.

در کارولینای شمالی، فرماندار این ایالت به منظور جلوگیری از درگیری‌های خشن دستور داد چندین مجسه برداشته شوند.

حمله به این نمادها بخشی از تظاهرات‌هایی است که بعد از کشته شدن نژادپرستانه یک سیاه‌پوست آمریکایی در این کشور جریان داشته است.

چند هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید