تهران
کد خبر:51444
پ

تاخیر در اجرای ۱۳۱ میلیارد دلار پروژه جدید

شوک دو گانه عرضه و تقاضا در بازار نفت ممکن است باعث شود شرکتهای انرژی پروژه های نفت و گاز به ارزش حداکثر ۱۳۱ میلیارد دلار را که قرار بود در سال ۲۰۲۰ تصویب شود، به تاخیر بیاندازند.  از شرکتهای بزرگ گرفته تا بازیگران کوچک در صنعت انرژی همه فشار ناشی از سقوط شدید قیمتهای […]

تاخیر در اجرای ۱۳۱ میلیارد دلار پروژه جدید

شوک دو گانه عرضه و تقاضا در بازار نفت ممکن است باعث شود شرکتهای انرژی پروژه های نفت و گاز به ارزش حداکثر ۱۳۱ میلیارد دلار را که قرار بود در سال ۲۰۲۰ تصویب شود، به تاخیر بیاندازند.

 از شرکتهای بزرگ گرفته تا بازیگران کوچک در صنعت انرژی همه فشار ناشی از سقوط شدید قیمتهای نفت را حس کرده اند و به دنبال راهی برای عبور سلامت از رکود فعلی هستند و برنامه های خود برای کاهش هزینه سرمایه را اعلام کرده اند.

تحلیل شرکت مشاوره ریستاد انرژی نشان داد شرکتهای نفت و گاز با سقوط میانگین قیمت نفت برنت به حدود ۳۱ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۰، ممکن است پروژه هایی که قرار است امسال اجرا شوند را به ۶۱ میلیارد دلار کاهش دهند. ریستاد انرژی پیش از این ارزش سرمایه گذاری نفت و گاز در سال میلادی جاری را ۱۹۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده بود.

طبق گزارش ریستاد انرژی، با توجه به این که سناریوی میانگین ۳۰ دلاری قیمت نفت قوی به نظر می رسد، از ۶۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری نفت و گاز که انتظار می رود امسال تصویب شوند، نیمی در خشکی و نیمی دیگر در دریا خواهد بود.

اودون مارتینسن، مدیر تحقیقات سرویس انرژی ریستاد انرژی در این باره گفت: بازیگران بالادستی باید نگاه دقیقی به سطح هزینه و برنامه های سرمایه گذاری خود بیاندازند تا تبعات مالی قیمتهای پایینتر و تقاضای کمتر را تعدیل کنند. شرکتها اکنون کاهش هزینه سرمایه سالانه برای سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از میان پروژه های بزرگی که انتظار می رود امسال تایید نهایی را برای سرمایه گذاری دریافت کنند، پروژه فراساحلی گریتر لیزای شرکت اکسون موبیل در گویان است. اما در آمریکای شمالی پروژه های نفتی چند میلیارد دلاری به دلیل افت قیمت نفت، ممکن است در بخش فراساحلی با تاخیرهای موقتی روبرو شوند و در بخش خشکی، شرکتها احتمالا ترجیح می دهند پیش از تصمیم گیری برای اجرای پروژه های جدید، دست نگه دارند تا اوضاع تثبیت شود.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید