تهران
کد خبر:59005
پ

برچسب انرژی ۲۰۰ وسیله خانگی در ایلام بررسی شد

  مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۷۰ واحد صنفی استان برچسب انرژی ۲۰۰ قلم وسیله خانگی بررسی شد. مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق […]

برچسب انرژی ۲۰۰ وسیله خانگی در ایلام بررسی شد

 

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۷۰ واحد صنفی استان برچسب انرژی ۲۰۰ قلم وسیله خانگی بررسی شد.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی کنترل شد.

وی افزود: از این تعداد برچسب های مورد بررسی ۱۸۹ مورد مطابقت برچسب با استاندارد ،هفت مورد هم جعل رتبه انرژی و چهار مورد وسیله خانگی فاقد برچسب انرژی مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، یادآور شد: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

همتی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید