تهران
کد خبر:55275
پ

برای نخستین بار یک سیاهپوست به ریاست ستاد در ارتش آمریکا منصوب شد

سنای آمریکا گزینه ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این کشور را که یک ژنرال سیاهپوست است، تایید کرد. تارنمای خبری هیل گزارش داد که در میانه تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا، سنای این کشور سه‌شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) شب گزینه دونالد ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را تایید کرد. سنای آمریکا در […]


سنای آمریکا گزینه ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این کشور را که یک ژنرال سیاهپوست است، تایید کرد.
تارنمای خبری هیل گزارش داد که در میانه تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا، سنای این کشور سه‌شنبه (۹۹٫۳٫۲۰) شب گزینه دونالد ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را تایید کرد.
سنای آمریکا در اقدامی کم‌سابقه، با اتفاق آرا (۹۸ در مقابل صفر) «ژنرال چارلز براون» را که سیاهپوست است، برای این پست تایید کرد. براون اولین سیاهپوستی است که به ریاست یکی از ستادهای ارتش آمریکا منصوب می‌شود.
وی همچنین پس از «کالین پاول» رییس ستاد کل ارتش آمریکا، دومین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به این ستاد راه می‌یابد.
همزمانی این انتصاب با ناآرامی‌ها و تظاهرات در آمریکا علیه نژادپرستی باعث شد ترامپ رییس جمهوری این کشور نیز از این فرصت برای تایید اقدامات خود در راستای رفع تبعض نژادی استفاده کند.
ترامپ که به دلیل عملکرد خود در قبال اعتراض ها علیه قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس تحت انتقاد است، در پیامی توییتری نوشت: تصمیم من برای انتصاب ژنرال چارلز براون به ریاست ستاد نیروی هوایی به عنوان اولین رییس ستاد آفریقایی-آمریکایی اکنون توسط سنا تایید شده است. روزی تاریخی برای آمریکا!
«جورج فلوید» سیاهپوست در ششم خرداد ماه در حالی که دست هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد.
او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند.
فیلم منتشر شده از این جنایت انسانی، به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و حتی جهان برانگیخت.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید