تهران
کد خبر:63001
پ

بایدن احتمالا به سمت کره شمالی گام برخواهد داشت

رابرت آینهورن کارشناس ارشد موسسه بروکینگز گفت: در صورت پیروزی بایدن در انتخابات وی سیاست پیشبرد به سوی کره شمالی با حفظ منافع متقابل گام برخواهد داشت. به گزارش خبرگزاری از روزنامه کره تایمز، آینهورن مشاور سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده در منع گسترش سلاح های هسته‌ای و کنترل تسلیحات در کنفرانس مجازی موسسه […]


رابرت آینهورن کارشناس ارشد موسسه بروکینگز گفت: در صورت پیروزی بایدن در انتخابات وی سیاست پیشبرد به سوی کره شمالی با حفظ منافع متقابل گام برخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری از روزنامه کره تایمز، آینهورن مشاور سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده در منع گسترش سلاح های هسته‌ای و کنترل تسلیحات در کنفرانس مجازی موسسه بروکینگز در مورد سیاست های احتمالی بایدن در قبال کره شمالی گفت: دولت بایدن از هدف نهایی هسته‌ای سازی کامل کره شمالی چشم پوشی نخواهد کرد، اما ممکن است آماده باشد تا گام به گام با هدف منافع متقابل هر یک از طرفین پیش برود.

آینهورن همچنین در مورد سیاست‌های رهبر کره شمالی گفت: “کیم جونگ اون” مایل نیست به طور کامل از توانایی هسته‌ای خود دست بکشد و حتی ممکن است تمایلی به پذیرش محدودیت های معنی دار در برنامه های هسته ای و موشکی نداشته باشد.

روزنامه واشنگتن پست به تازگی در گزارشی اعلام کرد که دومین نشست رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ بعد از آن بدون هرگونه توافق به پایان رسید که کیم جونگ اون به ترامپ پیشنهاد داد که تنها می تواند از یک مرکز هسته‌ای صرف نظر کند. این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا خواهان صرف نظر کره شمالی از پنج مرکز هسته ای و تاسیسات پیونگ یانگ بود.

اولین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در ژوئن (تیر) ۲۰۱۸ در سنگاپور و دومین نشست ترامپ و کیم در فوریه (اسفند) سال ۲۰۱۹ در هانوی ویتنام برگزار شد.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید