تهران
کد خبر:58929
پ

بازار تخم مرغ تعریفی ندارد؛ تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن می‌ رسد

نبی پور گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، ۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله دارد. ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، […]

نبی پور گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، ۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله دارد.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله دارد.

او افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است که عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان ۶ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

نبی پور با انتقاد از ممنوعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: مسئولان امر تعرفه ۴ هزار تومانی برای صادرات تخم مرغ گذاشته اند که متاسفانه به گمرک ابلاغ نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با انتقاد از رشد چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا، ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می‌شود که کنجاله با نرخ مصوب خود، ۳۰۰ درصد و ذرت، ۱۰۰ درصد اختلاف دارد.

نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابر آمار در سه ماه نخست سال، ۴۵ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شد که این میزان برابر با کل صادرات سال گذشته است.

این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

او ادامه داد: با توجه به سرانه مصرف ۱۱ کیلو تخم مرغ در کشور، ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ مازاد باید به بازار‌های هدف صادر شود.

این مقام‌مسئول در پایان تصریح کرد: اگر قیمت تخم مرغ به نرخ تمام شده تولید نرسد، مرغداران در واکنش به این موضوع اقدام به حذف مرغ از چرخه تولید می‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید