تهران
کد خبر:54857
پ

انتقال غیر حضوری سهام عدالت فرد فوت شده به وارث

سهام عدالت / اقتصادی رکنا: سخنگوی سهام عدالت گفت: تلاش داریم با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین مراجع مربوطه، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام شود. حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که وراث متوفیان سهام عدالت چگونه می‌توانند […]

سهام عدالت / اقتصادی رکنا: سخنگوی سهام عدالت گفت: تلاش داریم با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین مراجع مربوطه، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام شود.

حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که وراث متوفیان سهام عدالت چگونه می‌توانند مالک سهام متوفی شوند، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، کسانی که قصد انتقال مالکیت سهام عدالت متوفیان خود را دارند، نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی و دادگاه صلاحیت دار را نخواهند داشت و با ایجاد رابطه الکترونیک بین این دو مرجع، به زودی مراجعین می‌توانند تنها به صورت آنلاین و از طریق میز خدمت الکترونیک مالک سهام متوفی شوند.
وی ادامه داد: در حالت عادی و تا پیش از این، وراث سهامداران متوفی ابتدا باید به دادگاه صلاحیت دار مراجعه می‌کردند تا گواهی انحصار وراثت را بگیرند و بعد از گرفتن این گواهی دو مسئله پرداخت مالیات و استعلام صحت گواهی انحصار وراثت باقی می‌ماند.
فهیمی افزود: به دنبال این هستیم که با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین این دو مرجع، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک این انتقال سهام انجام شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به حضور فیزیکی در پیشخوان دولت هم نخواهد بود، گفت: با ایجاد این ارتباط حتی نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیز وجود ندارد.
گفتنی است میز خدمت الکترونیک، سامانه‌ای است که به منظور اتصال یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به خدمات اطلاع‌رسانی و درخواست‌های عملیاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نشانی https://ddn.csdiran.com طراحی شده است و به محض ایجاد ارتباط بین نهادهای مختلف، انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیز از طریق همین سامانه انجام می‌شود.
منبع: رکنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید